در بازدید نمایندگان مجلس از پاویون اتاق بازرگانی تهران در نمایشگاه نفت و انرژی عمان عنوان شد
حضور مؤثر بخش خصوصی در تقویت دیپلماسی اقتصادی و همکاریهای منطقهای
1404/02/24
136
این مطلب را به اشتراک بگذارید
زینب قیصری، علاءالدین بروجردی، ابوالحسن مصطفوی و علی کشوری، به عنوان رئیس و اعضای فراکسیون نظارت بر صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از پاویون اتاق تهران در نمایشگاه نفت و انرژی عمان بازدید کرده و با نمایندگان بخش خصوصی و اعضای هیات اعزامی اتاق تهران به این رویداد دیدار و گفتوگو کردند.
در جریان برگزاری نمایشگاه نفت و انرژی عمان که از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشتماه در شهر مسقط برگزار میشود، چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاویون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، زینب قیصری، رئیس فراکسیون نظارت بر صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، به همراه علاءالدین بروجردی، ابوالحسن مصطفوی و علی کشوری دیگر اعضای این فراکسیون در این بازدید ضمن گفتوگو با نمایندگان شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه، بر اهمیت نقشآفرینی بخش خصوصی در توسعه حوزه انرژی به ویژه در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر تأکید کردند.
نمایندگان مجلس در بازدید از پاویون اتاق تهران، ضرورت حمایت بیشتر از بخش خصوصی برای جذب سرمایهگذاری خارجی، توسعه فناوریهای نوین در حوزه انرژی و همچنین بهینهسازی مصرف انرژی در کشور را مورد تأکید قرار داده و نسبت به اصلاح قانون و تقویت نقش نظارتی خود برای توسعه صنعت انرژی اعلام آمادگی کردند.
نمایندگان حاضر در این جلسه حضور شرکتهای ایرانی در چنین رویدادهایی را گامی مؤثر در مسیر دیپلماسی اقتصادی و تقویت همکاریهای منطقهای دانستند.
سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران، نیز در این ملاقات با اشاره به رویکرد سایر کشورها به مفهوم پایداری، از ضرورت توجه دولت و مجلس به این مفهوم سخن گفت.
او که سرپرستی پاویون و هیات اعزامی اتاق تهران به این رویداد بینالمللی را برعهده دارد، از نمایندگان مردم در خانه ملت درخواست کرد که مجلس، پیوستن ایران به معاهده پاریس را برای بهرهگیری از ظرفیتهای بینالمللی در حوزه انرژی و محیطزیست تسهیل کند.
نظر خود را بنویسید