عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران توضیح داد

اتاق‌های بازرگانی محور اصلی برگزاری اکسپوی 1405 باشند

...

محمدرضا بهرامن، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نایب‌رئیس اتاق ایران، ضمن اشاره به افزایش استقبال مخاطبان داخلی و خارجی از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در سال جاری خواستار آن شد که اتاق‌های بازرگانی در سال آینده، فضای بیشتری برای فعالیت در اختیار بگیرند و محوریت برپایی ایران اکسپو 1405 با آنها باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هر رویداد باید هدفی داشته باشد و برای نیل به آن هدف تلاش کند، درباره نحوه برگزاری اکسپوی 1404 توضیح داد: در این هفته، شاهد برگزار شدن هفتمین دوره از نمایشگاه توانمندی‌های صادرات کشور، ایران اکسپو، بودیم که در مقایسه با سال گذشته تفاوت‌های چشمگیری داشت.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، محمدرضا بهرامن گفت: به‌نظر می‌رسد با وجود سنگین‌تر شدن تحریم‌ها، استقبال از ایران اکسپو افزایش یافته است. این استقبال نشان‌دهنده آن است که تقاضا برای کالا و خدمات ایرانی وجود دارد و این دولت و بخش خصوصی است که می‌تواند فرصت مذکور را مغتنم شمارد یا این که نسبت به آن بی‌تفاوت بوده و با ریل‌گذاری نادرست، کشور را از یک سود هنگفت بی‌بهره سازد.

او با اشاره به نقش اتاق‌های بازرگانی در توسعه صادرات کشور بیان کرد: اتاق‌های بازرگانی می‌توانند نقش بسیار عظیمی در تسهیل داشته باشند و فرصت‌های بالقوه را تبدیل به امکانات بالفعل، برای ارتقای تولید و توسعه صادرات درون کشور کنند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران که باور داشت عمده صنایع ایرانی، با انجام اصلاحات بسیار ناچیز و تغییرات کم می‌توانند سود خود را بسیار افزایش دهند، گفت: بازارهای داخلی کشور تقریبا اشباع هستند و به همین دلیل باید تلاش کنیم که جایگاه خود در بازارهای صادراتی را تثبیت کنیم. در همین راستا، لازم است که کالاهای خود را رقابتی‌تر تولید کرده و به کمک تکنولوژی‌های جدید، رقبای خود را از میدان به‌در کنیم و همزمان، با همین تکنولوژی‌های نو، تامین‌کننده بازارهای داخلی نیز باشیم.

بهرامن هدف اصلی اکسپو را ارتقای صنایع داخلی و توسعه صادرات دانست و تاکید کرد: فعالان اقتصادی در این رویداد، می‌توانند اطلاعات مربوط به صنایع را در اختیار طرف خارجی بگذارند و در عوض، اطلاعات مربوط به فناوری‌های جدید را از آنها دریافت کنند؛ در واقع، فعالان اقتصادی در رویدادهای این چنینی باید اطلاعات را از طرف خارجی دریافت کرده و همچنین به تقاضای آنها نیز پاسخ دهند.

او در پایان با اشاره مجدد به حجم بالای بازدیدکنندگان از این رویداد یادآوری کرد: تعداد بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از این نمایشگاه بسیار بالا بود و حتی افراد تولیدکننده از شهرستان‌های گوناگون ایران نیز، خود را به اکسپو رساندند تا فعالیت‌های خود را معرفی کرده و به طرف داخلی و خارجی ارائه دهند. در سال آتی اتاق‌های بازرگانی باید تلاش کنند محیط بزرگ‌تری را در نمایشگاه در اختیار بگیرند تا این‌گونه، برنامه‌ریزی لازم برای حضور تمام تجار داخل و خارجی کشور انجام شود.

ویدئوی این گفت‌وگو را در آپارات تماشا کنید: https://www.aparat.com/v/wch7n88

 

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?79196

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط