رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد
باید به دریای اقتصاد جهانی متصل شویم
1404/02/13
194
این مطلب را به اشتراک بگذارید
هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران، با تاکید بر ارتقای مشهود کمی و کیفی سطح رویداد ایران اکسپوی 1404، یادآوری کرد که ایران پتانسیلهای زیادی برای عرضه به جهان دارد و مسئولان باید تلاش کنند موانع بینالمللی تجارت را رفع و رجوع کنند چرا که استقبال هیاتهای خارجی از اکسپو با وجود تحریمها، نشاندهنده رغبت طرف خارجی به تجارت با ایران است.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران ضمن بازدید از غرفه اتاق تهران در نمایشگاه ایران اکسپوی 1404، با اشاره به فشارهای ناشی از تحریم گفت: اول از همه باید توضیح داد سالهاست که ایران تحریم و مجبور به تحمل فشارهای اقتصادی ناشی از آن است؛ به همین دلیل هم اساساً با بسیاری از کشورهای خارجی ارتباطی ندارد و استقبال از اکسپو، باعث شگفتی و مسرت فعالان اقتصادی است.
به گزارش روابطعمومی اتاق تهران، هرویک یاریجانیان گفت: مردم ایران و اقتصاد ایران، پتانسیل آن را دارد که از سطح منطقهای جهش یافته و به بازارهای جهانی برسد. امیدوارم که مسئولان و تصمیمگیران هم این اهمیت این پتانسیلها را دریابند و تلاش کنند با از بین بردن موانع اقتصادی، منجر به توسعه اقتصاد کشور شوند. متاسفانه ایران از اقتصاد جهانی عقب مانده و جبران این عقبماندگی تنها با تلاش مسئولان امکانپذیر است.
او که بهترین راهکار برای اتصال به شبکههای جهانی را تصویب افایتیاف میدانست، افزود: لازم است که شبکه سوئیفت بسیار سریع فعال شود و افایتیاف تصویب شود؛ چراکه استقبال هیاتهای خارجی از نمایشگاه اکسپو، نشان میدهد فعالان اقتصادی خارجی به مبادله به ایران علاقمند هستند. در این چند سال اخیر، کشور از منظر خدمات مهندسی، بسیار پیشرفت کرده است و نباید ارائه این خدمات را به کشورهای اطراف و همسایه محدود کرد یا به شکل جزیرهای با تجارت برخورد کرد.
هرویک یاریجانیان که باور داشت اقتصاد ایران باید خود را به دریای اقتصاد جهانی متصل کند تا بتواند نتایج بهتری دریابد، اظهار کرد: نمایشگاه اکسپوی امسال از منظر کیفی و کمی، توامان رشد قابلتوجهی داشته است چراکه متقاضیان تاثیرگذار خارجی که خریداران واقعی کالا و خدمات هستند، افزایش یافته و چندین تفاهمنامههای بینالمللی نیز منعقد شده است.
نظر خود را بنویسید