عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد

باشکوه‌تر شدن اکسپو، با تداوم آن امکان‌پذیر است

...

قدیر قیافه، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نایب‌رئیس اتاق ایران، در حاشیه رویداد ایران اکسپو 1404 تاکید کرد که باشکوه برگزار شدن نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، مستلزم ممارست و تداوم آن برای سال‌های متمادی و در محور قرار گرفتن بخش خصوصی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با تاکید بر تاثیرات جدی این نهاد بخش خصوصی بر توسعه اقتصاد کشور گفت: در ابتدای امر، باید پذیرفت که نقش اتاق تهران به‌عنوان قدیمی‌ترین اتاق بازرگانی و هم‌چنین نخستین تشکل دموکراتیک و مردم‌نهاد کشور قابل توجه است. امروز بیش از 145 سال از عمر پربرکت اتاق تهران می‌گذرد و این نهاد با بیش از 40 هزار عضو فعال، طلایه‌دار اتاق‌های کشور و پایگاه فعالان بخش خصوصی است. 

گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، قدیر قیافه گفت: البته امروز تمام اتاق‌های بازرگانی کشور در تلاش هستند تا با اقدامات متعدد در مسیر بهبود فضای کسب‌وکار کشور حرکت کنند و در این راه موثر هستند. با این حال نمی‌توان منکر تاثیرگذاری اتاق تهران شد چراکه این اتاق، نماینده فعالان بخش خصوصی در پایتخت است و در همه کشورهای جهان، اتاق‌‌های پایتخت نقش جدی‌تر دارند.

او افزود: در مدت این پنج روز که نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد، اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها و اتاق تهران، تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند ظرفیت‌های موجود اقتصاد کشور را به بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی ارائه دهند اما نباید انتظار داشت که با برگزاری ایران‌ اکسپو و نمایش توانمندی‌های استراتژیک فناوری و صادراتی، به سرعت تجارت کشور را توسعه داد و تمام خلاهای موجود را رفع و رجوع کرد.

قیافه با تاکید بر اینکه بهبود مستمر محیط کسب‌وکار نیازمند تداوم و ممارست است، اظهار کرد: لازم است که برگزاری رویدادهایی همچون اکسپو بیشتر شود و رویدادهای تخصصی بخش تجارت و صنعت در کشور بیشتر برگزار شود تا از این طریق، فعالان اقتصادی و خریداران کالاهای ایرانی را به کشور دعوت کنیم. تحقق انتظار فعالان اقتصادی از نمایشگاه اکسپو و توسعه صادرات، نیازمند ممارست و زمان است.

 نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر ممارست و تداوم در برگزاری رویدادهای تخصصی اقتصادی، توضیح داد: مذاکرات ایران و آمریکا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده اما فضا را بهتر کرده است. اکسپو امسال با استقبال خوبی مواجه شده و باید هر سال، باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و دلیل این امر، تثبیت این نمایشگاه به‌عنوان یک رویداد بین‌المللی و تخصصی است.

قیافه افزود: امسال تعداد هیات‌های خارجی حاضر در نمایشگاه و همچنین بازدیدکنندگان مسئول دولتی افزایش یافته و همین موضوع، نشان‌دهنده پذیرفته‌شدن جایگاه این رویداد است.

 

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?79181

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط