در دومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو 1404 چه گذشت؟
بازدید رئیس اتاق تهران از نمایشگاه و امضای سه تفاهمنامه خارجی
1404/02/10
226
این مطلب را به اشتراک بگذارید
اتاق بازرگانی تهران در دومین روز نمایشگاه توانمندیهای صادراتی کشور، میزبان فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی بود. در این روز محمود نجفیعرب، رئیس اتاق تهران، با همراهی دبیرکل و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق از ایران اکسپو بازدید کردند و در غرفه اتاق تهران حضور یافتند. در این روز همچنین با حضور دبیرکل اتاق تهران سه تفاهمنامه همکاری بین اتاق تهران با اتاق مشترک ایران و ترکیه، کمیته مشترک ایران و اندونزی و یک شرکت چینی به عنوان پیگیریکننده برنامههای اتاق تهران در گوانجو منعقد شد.
دومین روز از نمایشگاه توانمندیهای صادراتی کشور، ایران اکسپو 1404 با فعالیتهای ویژه اتاق تهران به پایان رسید. اتاق تهران به روال جاری در این روز میزبان بازدیدکنندگان، فعالان اقتصادی و هیاتهای خارجی بود و استقبال از دو غرفه اتاق تهران در روز دوم هفتمین رویداد اکسپو 1404، در دومین روز رویداد مانند افتتاحیه، پرشور بود.
به گزارش روابطعمومی اتاق تهران، رئیس و دبیرکل اتاق تهران به همراه چند تن از اعضای هیات نمایندگان اتاق در روز دوم از غرفههای اتاق تهران در سالن 44 خلیج فارس و سالن 18 که به ترتیب با همکاری اتاق بازرگانی ایران و استانداری تهران، برپا شده بود، بازدید کردند. محمود نجفی عرب در غرفه خلیج فارس اتاق تهران، میزبان یک هیات تجاری از کشور چین بود.
پس از این، اعضای هیات نمایندگان حاضر در نمایشگاه و رئیس اتاق، در غرفه اتاق تهران به گفتوگو درباره پتانسیلهای نمایشگاه و همچنین نقش اتاق در بهبود مستمر محیط کسبوکار پرداختند و بر این مساله تاکید داشتند که امروزه مسجل شده است که توسعه دولتمحور، پروژهای شکستخورده است و دولت باید شرایط را به نحوی تسهیل کند تا بخش خصوصی اجازه ظهور و بروز یابد.
رئیس اتاق تهران، در جریان بازدید از این نمایشگاه، به چندین غرفه مستقر دیگر مانند غرفه منطقه آزاد ارس نیز سر زد و در حاشیه نمایشگاه، با علی نادری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام و سید جلیل رضوی، دبیر کل اتاق بازرگانی شهرکرد دیدار و گفتوگو کرد.
از جمله رویدادهای دیگر در دومین روز برپایی نمایشگاه، امضای 3 تفاهمنامه همکاری بین اتاق تهران با اتاق مشترک ایران و ترکیه، کمیته مشترک ایران و اندونزی و یک شرکت چینی به عنوان همکار و پیگیریکننده برنامههای اتاق تهران در گوانجو بود که با حضور رئیس، خزانهدار و دبیرکل اتاق تهران، انجام شد و به امضا رسید.
عباس آرگون، پیمان سنندجی، سعید تاجیک، حسن فروزانفرد، حمیدرضا صالحی، مرتضی حاجیآقامیری از دیگر اعضای هیات نمایندگان بازدیدکننده از غرفه اتاق تهران بودند.
همچنین دیدارهایی با هیاتهای تجاری کوبا و چین به همراه نشستهای B2B نیز در محل اتاق تهران برگزار شد. همچنین یک نشست مذاکره مستقیم بین فعالان اقتصادی و هیاتهای تجاری از کشورهای صربستان، اسلوونی و کرواسی نیز برگزار شد.
اتاق تهران به اطلاع همه فعالان اقتصادی و علاقمندان به حضور در نمایشگاه میرساند که برنامههای حضور هیاتهای خارجی و نشستهای مذاکره مستقیم از مجرای سایت اتاق تهران اطلاعرسانی میشود. امروز سهشنبه دهم اردیبهشت ماه است و اتاق کماکان و به روال دو روز گذشته، به میزبان بازدیدکنندگان و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در غرفههای خود در ایران اکسپو 1404 است.
نظر خود را بنویسید