عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در حاشیه ایران اکسپو 1404 توضیح داد

ظرفیت‌های بخش خصوصی را به جهان معرفی می‌کنیم

...

پیام باقری، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نایب‌رئیس اتاق ایران در گفت‌وگو با روابط‌عمومی اتاق تهران با اشاره به برگزاری پرشور افتتاحیه ایران اکسپوی 1404 توضیح داد که اتاق تهران، اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان‌ها و در نهایت همه تشکل‌های بخش خصوصی تلاش می‌کنند در این رویداد سالانه، ظرفیت‌های فعالان اقتصادی کشور را به هیات‌های تجاری مهمان، معرفی کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که نخستین روز از هفتمین دوره سلسله رویدادهای ایران اکسپو را پویا می‌دانست، اظهار کرد: نمایشگاه سالانه ایران اکسپو با هدف عرضه توانمندی‌های صادراتی کشور، شروع به فعالیت کرد. اتاق ایران، اتاق‌های استانی و سایر تشکل‌های بخش خصوصی هر سال از منظر کیفی و کمی، در این نمایشگاه پررنگ ظاهر می‌شوند؛ اما پس از اتمام مراسم افتتاحیه اکسپو 2025 می‌توان با اطمینان اعلام کرد که این رویداد در مقایسه با سال گذشته، رونق بیشتری یافته است. 

به گزارش روابط ‌عمومی اتاق تهران، پیام باقری با این توضیح که امسال، اتاق‌های کشور سعی کردند عملکرد بهتری نسبت به سال پیش داشته باشد، ادامه داد: در واقع اتاق‌ها تلاش کردند نقاط ضعف سال گذشته را برطرف کرده و نقاط قوت خود را بهبود بخشند. البته باید اضافه کرد که همچنان باید پویا‌تر و فعال‌تر باشیم تا بتوانیم تمام پتانسیل‌های کشور را به جهان معرفی کنیم.  

او با تاکید بر همین نکته اظهار کرد: از آنجا که اتاق جداً‌ تمایل به ارتقای بهره‌وری از نمایشگاه داشت، امسال فضای بیشتری در اختیار گرفت تا بخش خصوصی با همه ظرفیت خود در نمایشگاه حاضر شود. اتاق‌های مشترک، اتاق‌های استانی سراسر کشور و تشکل‌های بخش خصوصی با چارچوبی قاعده‌مند و نظمی از پیش‌ تعیین‌شده، در فضای نمایشگاه جانمایی شده‌اند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران که هدف این اقدامات را فراهم‌سازی بستری برای تعامل فعالان بخش خصوصی با بازرگانان و تولیدکنندگان خارجی می‌دانست، یادآوری کرد: تمام تلاش ما در اتاق آن است که بستری فراهم شود تا فعالان بخش خصوصی، سود و بهره بیشتری از حضور خود در نمایشگاه کسب کنند. همچنین، انتظار داریم استقبال کشورهای خارجی در روزهای آینده، به‌قوت خود باقی مانده و حتی بیشتر شود؛ چراکه در اولین روز از نمایشگاه، فعالان اقتصادی، گروه‌های تجاری، مسئولان و اتاق‌های بازرگانی خارجی حضور قابل‌توجهی داشتند.

باقری در پایان ضمن اشاره به همایش اقتصادی ایران و افعانستان در افتتاحیه یادآوری کرد: در آخرین ساعت‌های افتتاحیه نمایشگاه، همایش اقتصادی ایران و افغانستان برگزار شد و همچنین، نشست‌های متعددی با حضور گروه‌های خارجی در غرفه‌های مختلف اتاق‌ها برگزار شده است. این همایش‌ها در روزهای آتی نیز ادامه دارند و امیدواریم که بتوانیم بستر فعالیت را به نحوی فراهم کنیم تا فعالان اقتصادی کشور، بتوانند ظرفیت‌های خود را به نمایندگان کشورهای دیگر جهان ارائه دهند.        

 ویدئوی این گفت‌وگو را در کانال آپارات اتاق تهران مشاهده کنید.

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?79171

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط