دبیر انجمن صنفی کارفرمایی سیستم‌ ساختمانی عنوان کرد:

راهکار مقابله با تحریم، اتکا به ظرفیت بخش خصوصی است

...

حسن نظرزاده دباغ، دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی سیستم‌ ساختمانی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران با اشاره به شرایطی که بر کشور و جهان حاکم است، راهکار مواجهه با تبعات کاهش درآمدهای ارزی در ایران را اتکا به ظرفیت بخش خصوصی و تقویت صادرات خدمات فنی و مهندسی عنوان کرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی سیستم ساختمانی در حاشیه مراسم افطاری اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه خزانه دولت برای بسیاری از پروژه‌ها موجودی ندارد، اتکای بخش خصوصی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را تنها راهکار برون‌رفت از این شرایط دانست.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، حسن نظرزاده دباغ گفت: فعالان بخش خصوصی با این دغدغه مواجهند که در سال‌ آینده، چه اتفاقی در فضای اقتصاد ایران رخ خواهد داد. به هر روی، شرایط سیاسی ویژه‌ای در منطقه و در دنیا حاکم  بوده و وضعیت فروش نفت ایران نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 او ادامه داد: خزانه دولت برای بسیاری از پروژه‌ها پولی ندارد و بخش خصوصی باید لاجرم از توان خود استفاده کند. اتاق‌های بازرگانی نیز با ارتباطاتی که دارند می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی سیستم ساختمانی افزود: یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران کمبود نقدینگی، تقویت صدور خدمات فنی و مهندسی است. امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت بانک‌هایی که قرار است با ایران همکاری کنند، بتوانیم بحث ضمانت‌نامه‌های ارزی را حل کنیم و در صدور خدمات مهندسی موفق باشیم.

 

ویدئوی این گفت‌وگو را در کانال آپارات اتاق تهران تماشا کنید.

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?79085

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط