دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اعلام کرد
تداوم فعالیتهای توسعهای در سال 1404
1404/01/16
174
این مطلب را به اشتراک بگذارید
مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، در گفتوگو با روابط عمومی اتاق تهران، با اشاره به فعالیتهای این انجمن در سال 1403 در توسعه زیرساختهای بندری و حملونقل دریایی با جذب سرمایهگذاری خارجی، تاکید کرد این اقدامات در سال 1404 نیز ادامه مییابد تا پشتیبانی از تجارت خارجی کشور بیشتر و موثرتر توسط بخش خصوصی انجام گیرد.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در حاشیه مراسم افطار اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه در سال 1403 بخش خصوصی فعال در حوزه حملونقل دریایی موفق شد در زیرساختهای بندری و حملونقل دریایی سرمایه خارجی جذب کرده و اقدامات توسعهای انجام دهد، ابراز امیدواری کرد که این مسیر در سال 1404 نیز ادامه پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، مسعود پلمه گفت: در سال 1403 در راستای توسعه فعالیتهای لجستیکی با منشا بخش خصوصی، خوشبختانه شرایطی فراهم شد که در بخشی از زیرساختهای حملونقل دریایی که برنامهریزی، مدیریت و اجرای آن در اختیار بخش خصوصی بود، سرمایهگذاری مشترک صورت بگیرد.
او افزود: ما توانستیم با سرمایهگذاری مشترک با خارجیها، شرکتهای کوچک و متوسط حملونقلی راهاندازی کرده و با خرید شناور از توسعه تجارت خارجی کشور پشتیبانی کنیم.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در مورد چشمانداز سال 1404 نیز با اشاره به برنامههای از پیشتعیینشده گفت: طرحهایی برای تولید و خرید شناور داریم و جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی را برای توسعه بنادر و به طور خاص بندر چابهار ادامه خواهیم داد.
او افزود: در حال حاضر قابلیت انتقال کالا از ایران به دیگر کشورها به طور مستقیم فراهم شده است. در سالهای گذشته به دلیل تحریمها و خروج شرکتهای لاینر بینالمللی از کشور، ضرورت داشت برای واردات و صادرات کالا به ناچار از کشورهای ثالث و عملیات ترانسشیپمنت استفاده کنیم اما رفتهرفته با توانمند شدن بخش خصوصی در بیاثر کردن تحریم و تاسیس شرکتهای کشتیرانی، قابلیت انتقال مستقیم کالا و کاهش زمان و هزینه حمل فراهم شد.
پلمه گفت: انشاالله با توسعه فعالیتهای زیربنایی بندری و افزایش مراودات حملونقلی با کشور عمان، پشتیبانی حوزه حملونقل دریایی از تجارت خارجی کشور، بهبود قابل توجهی خواهد یافت.
نظر خود را بنویسید