دبیرکل اتاق بازرگانی تهران، در پیام نوروزی خود از امید به آینده نوشت
که هست در دل شام سیاه، صبح سپید
1403/12/30
170
این مطلب را به اشتراک بگذارید
فریدون وردینژاد، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران، در پیامی نوروزی ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و توفیق برای همه ایرانیان، تاکید کرد که در سال جدید راهی جز رجعت به مردم و حرکت در پی خواستهها و مطالبات آنها وجود ندارد و با حرکت در مسیر خواست مردم میتوان امید و اعتماد آنها را تقویت کرد.
ما ایرانیان یکی دیگر از سالهای پرحادثهای را که در دهههای اخیر بدان خو گرفتهایم، پشت سر گذاشتیم. سالی که از همان ابتدا با تحولات غریب سیاسی غیرقابل پیشبینی در داخل آغاز شد و ادامهاش با تنگتر شدن قابل پیشبینی فشارهای اقتصادی بر مردم و کسبوکارها همراه بود. تحولات سیاسی جهانی نیز پیامهای روشنی برای ما داشت که میتواند تجربهای گرانبها و درسآموز در ادامه مسیر پرمخاطره این روزها در فضای بینالمللی باشد.
کمتر تردیدی نداریم که این ایام برای ما ایرانیان دشوار گذشت و بحران ناترازیها در کنار کاهش مدام قدرت خرید و درآمد سرانه باعث شد نه فقط سختی شرایط اقتصادی که تردید در مورد توان سیاستگذاران برای حل مسائل نیز بیش از گذشته گسترده شود؛ و این دومی به مراتب بدتر و خطرناکتر است چون ناامیدی از نظام حکمرانی به بیتفاوتی بیشتر آنها در مورد امور جاری نظام تدبیر کشور منجر میشود. در این میان اوج گرفتن تهدیدهای بینالمللی و از دست رفتن برخی پایگاههای محکم سنتی ایران در منطقه نیز شرایط مخاطرهآمیز جدیدی برای ما پیش آورده است که باید در آینده کوتاهمدت تصمیمهای مهم، سخت و سرنوشتسازی بگیریم.
با این همه ایران و ایرانیان در طول تاریخ دیرینه و پرافتخار خود، بارها شرایطی به مراتب سختتر را تجربه کرده و هر بار از دل مصائب تلختر و سختتر، سربلند و استوار بیرون آمدهاند و این بار هم میتوان با تکیه بر مردم از دل این شامی که رو به سیاهی میرود، صبحی سپید بیرون کشید.
سال 1404 باید برای نظام حکمرانی سیاسی و اقتصادی، سازمانهای حاکمیتی و دولتی و نظامی، نهادهای مدنی چون اتاق بازرگانی و بنیادهای فرهنگی و اجتماعی، سال رجعت به مردم و پیگیری خواستهها و مطالبات مردم باشد تا بتوانیم دوباره به روزهای پرفروغ گذشته برگردیم و بدانیم که جز بازگشت به مردم راه دیگری نداریم و هر سیاستی که ما را از مردم و نسل جوان دور کند، به بیراهه رفتن است. امید که سال 1404 به معنای واقعی بر همه ما ایرانیان مبارک و شاد باشد.
نظر خود را بنویسید