رئیس اتاق بازرگانی تهران در پیام نوروزی خود مطرح کرد:
واگذاری کارها به دست مردم راه خروج از بنبست است
1403/12/30
201
این مطلب را به اشتراک بگذارید
هزاران سال است نوروز نماد شادی و رویشهای تازه در این سرزمین محسوب میشود و چه موقعیتی زیباتر از اینکه شروع سال نو برای همه ما ایرانیان، همچون طبیعت که سال به سال نو میشود، امید به همراه میآورد؛ چنانکه در بخشی از دعای لحظه سال تحویل هم از خداوند میخواهیم: «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» (بگردان حال ما را به نیکوترین حال)
ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی
فرا رسیدن نوروز باستانی که امسال با ایام ماه مبارک رمضان و مهمانی خدا همزمان شده را میتوان به فال نیک گرفت و در لیالی قدر برای بهبود شرایط زندگی مردم و دور شدن دست دشمنان از خاک پاک ایران، دعا کرد.
سال 1404 درحالی آغاز میشود که ایران بیش از هر زمانی درگیر تحریمها و برخی سوءمدیریتهاست و البته برای خروج از این بنبست مهمترین نیاز کشور، واگذاری کارها به مردم و فعالان اقتصادی است. به تعبیری بازگشت به مردم و تکریم وفاق، یک مسیر منطقی برای عبور از چالشهای بسیار پیشروی کشور به شمار میآید.
آغاز سال 1404 باآخرین سال اجرای سند چشمانداز20 ساله همراه شدهاست. محصول این 20 سال نشان میدهد که باید بازنگری جدی در برخی از رفتارهای اقتصادی حکمرانی صورت گیرد. اگر قرار باشد به قول معروف «در روی همان پاشنه قدیم بچرخد» ،تحقق اهداف متعالی همچون توسعه صنعتی به رویا بدل خواهد شد و متاسفانه روز به روز شاهد پیچیده تر شدن شرایط کشور خواهیم بود.
اما شروع سال فرصتی است تا «طرحی نو دراندازیم» و با ایجاد اتحاد و همبستگی بیشتر در بخشهای مختلف، شرایط کشور را به ریل صحیح آن برگردانیم. سیاستگذاران و مدیران ارشد کشور باید آگاه باشند که سال 1404 با توجه به فشارهای ظالمانه آمریکا، بیثباتی بازارها، نوسانات ارزی، تورم، ناترازی انرژی و آب، کاهش شدید سرمایهگذاری و... یکی از سختترین سالهای مدیریت خواهد بود و عبور از این چالشها بدون همراهی، همدلی و همبستگی اجتماعی ممکن نیست.
اتاق تهران همچون سالهای گذشته به عنوان یکی از قدیمیترین نهادهای اجتماعی- اقتصادی کشور، آمادگی دارد تا در این شرایط سخت، مشاور و همراه قوای سهگانه باشد و با یاری گرفتن از ظرفیت عظیم فعالان بخش خصوصی، به حل چالشهای اساسی کشور کمک کند.
به امید آنکه کشور به مدد الهی و همراهی مردم عزیزمان در امنیت، آرامش و رفاه کامل باشد. چنان که در فرازی از دعای ربنای پیش از افطار میخوانیم: رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا (پروردگارا، رحمتى از نزد خود به ما عطا کن و براى ما در کارمان زمینه هدایت فراهم آور.)
نظر خود را بنویسید