در حاشیه دومین روز برپایی نمایشگاه تجارت با اوراسیا صورت گرفت
امضای تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و مرکز صادرات مسکو
1403/12/05
236
این مطلب را به اشتراک بگذارید
در دومین روز از برپایی نمایشگاه تجارت با اوراسیا که توسط اتاق تهران با همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت پارس کارن تجارت برگزار میشود، یک تفاهمنامه همکاری بین مرکز صادرات مسکو و اتاق بازرگانی تهران با هدف مشارکت دوجانبه در توسعه مراودات تجاری و تسهیل تجارت بین دو کشور به امضا رسید.
اتاق بازرگانی تهران و مرکز صادرات مسکو با هدف تلاش برای تسهیل فرآیندهای تجاری بین دو کشور یک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این تفاهمنامه توسط ویتالی استفانوف، رئیس مرکز صادرات مسکو، و حسامالدین حلاج، معاون امور بینالملل و توسعه تجارت اتاق بازرگانی تهران امضا شد.
حسامالدین حلاج با اشاره به اینکه مرکز صادرات مسکو یک سازمان دولتی در روسیه است که به تسهیل و بهبود کسبوکار بهویژه در حوزه تجارت خارجی و صادرات کمک میکند، هدف از امضای تفاهمنامه با این مرکز را کمک به گردش اطلاعات میان دو کشور و برنامهریزی برای تبادل هیاتهای تجاری عنوان کرد.
او افزود: برابر این تفاهمنامه توافق کردیم که در زمان برگزاری رویدادهای تجاری مختلف و برپایی نمایشگاههادر دو کشور، متناسب با نوع رویداد و نمایشگاه، هیاتهایی متشکل از فعالان اقتصادی، بازرگانان و صنعتگران را به این رویدادها و نمایشگاهها اعزام کنیم و حتی پاویون مشترک داشته باشیم تا بتوانیم با ایجاد ارتباط نزدیک بین فعالان اقتصادی دو کشور و ایجاد آگاهی کافی از توانمندیهای دو طرف، شرایط برای توسعه روابط تجاری بین ایران و روسیه را افزایش دهیم.
معاون امور بینالملل و توسعه تجارت اتاق تهرانهمچنین هدف دیگر این تفاهمنامه را افزایش همکاریهای فناورانه عنوان کرد تا شرکتهای دانشبنیان بتوانند در بالا بردن سهم تجارت میان دو کشور نقشآفرینی کنند.
نظر خود را بنویسید