عضوهیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:

ضرورت شکل‌گیری همکاری‌های سازنده با اتحادیه اوراسیا در بازارهای مشترک

...

 قدیر قیافه، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، صفر شدن تعرفه اقلام تجاری میان ایران و اوراسیا را گام مهمی در جهت توسعه مراودات تجاری دانست و عنوان کرد که اتحادیه اوراسیا سالانه معادل 1500 میلیارد دلار مبادلات تجاری دارد که ایران در این سال‌ها نتواسته‌ از این ظرفیت استفاده کند.

یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه کشورهای حوزه اوراسیا دارای پتانسیل‌های مختلفی از جمله در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، ‌علمی و فرهنگی هستند، گفت: طی این سال‌ها، ایران حتی به میزان 10 درصد از بضاعت خود نیز نتواسته است از این ظرفیت استفاده کند و این مساله خجالت‌آور است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، قدیر قیافه مهم‌ترین مانع بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را عدم شناخت فعالان اقتصادی از این بازار دانست و گفت: ارزش واردات انواع کالا در روسیه به حدود 300 میلیارد دلار می‌رسد که سهم ایران از این واردات کمتر از 1.5درصد است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تلاش‌های سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی برای توسعه همکاری‌ها و تجارت آزاد میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها به همکاری‌های جدی و سازنده در بازارهای مشترک بینجامد.

 

👈 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/fbq15qe

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78940

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط