با پیشنهاد رئیس اتاق تهران و موافقت رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد

حضور نماینده اتاق تهران در سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی

...

پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی در کشور، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق تهران، طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار حضور نماینده اتاق تهران در ترکیب هیأت امنا و هیأت اجرایی این سازمان شد که این پیشنهاد با موافقت و دستور اجرائی مسعود پزشکیان به معاون اول خود مواجه شد.

پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی تهران برای حضور یک نفر نماینده این نهاد در ترکیب هیأت امنا و هیأت اجرایی سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی مورد موافقت رئیس‌جمهور قرار گرفت و این تصمیم به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شد.

موافقت مسعود پزشکیان طی نامه‌ای از دفتر رئیس‌جمهور به محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، اعلام شده و رونوشت آن نیز برای رئیس اتاق بازگرانی تهران ارسال شده است.

تشکیل «سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی» به منظور هماهنگی فرابخشی و مدیریت کلان و متمرکز در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در جلسه عصر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 17 مهر سال 1402 و در جریان رسیدگی و تصویب قانون برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید. تشکیل این سازمان به عنوان جزئی از اجرای قانون برنامه هفتم در دستورکار دولت چهاردهم قرار داشت و در دی‌ماه دستور ایجاد این سازمان از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

براین اساس رئیس اتاق بازرگانی تهران با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی بخش خصوصی، پیشنهاد داد یک نفر به نمایندگی از اتاق تهران در هیأت امنا و هیأت اجرایی این سازمان حضور داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمود نجفی عرب در نامه خود با اشاره به نگاه رئیس‌جمهور در خصوص تشکیل سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی و تاکید بر رعایت عدالت در رفع ناترازی انرژی، پیشنهاد کرد که این سازمان به طور مستقل و زیر نظر رئیس‌جمهور یا معاون اول رئیس‌جمهور قرار گیرد.

او هم‌چنین پیشنهاد داد که برای افزایش کارآیی و بهره‌وری این سازمان، ساختار حاکمیت شرکتی آن با الگوبرداری از نهادهای موفق داخلی هم‌چون معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، بهینه‌سازی شود.

نجفی عرب هم‌چنین پیشنهاد کرد که وظایف ذاتی این سازمان معطوف به تدوین و سیاستگذاری راهبردی در حوزه انرژی و ضدور گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی شود و از ورود به موارد اجرایی پرهیز شود.

رئیس اتاق تهران در نهایت در این نامه خواستار حضور نماینده اتاق تهران در هیات امنا و هیات اجرایی سازمان بهینه‌سازی شد و آن را توجه به نقش محوری بخش خصوصی و توانمندی‌های بالای موجود در تشکل‌های تخصصی در حوزه ارتقای بهره‌وری انرژی دانست که این پیشنهاد مورد موافقت رئیس‌جمهور قرار گرفته و ابلاغ شد.

 

 

 

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78907

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط