روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی تهران در دیدار با وزیر اقتصاد چه گفتند؟ (3)

تشکیل کمیته مشترک برای رفع چالش‌های فضای کسب‌وکار

...

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران در ملاقات اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران با وزیر امور اقتصادی و دارایی، روسای کل سازمان‌های تابعه و معاونان این وزارتخانه، خواستار مساعدت بانک‌ها با واحدهای تولیدی و افزایش مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی شد.

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران در نشست با وزیر اقتصاد که روسای کل بانک مرکزی، بیمه مرکزی، گمرک، بورس اوراق بهادار، سازمان امور مالیاتی و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه نیز حضور داشتند، با اشاره به وظیفه ذاتی کمیسیون متبوع خود در شناسایی و پیگیری مسائل و مشکلات فضای کسب‌وکار، خواستار تشکیل کمیته مشترک میان اتاق تهران و وزارت امور اقتصاد و دارایی برای رفع چالش‌های فضای کسب‌وکار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به ارتباط موثر کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران با مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی در دوره‌های پیشین گفت که این ارتباط در دوره جدید فعالیت این مرکز هنوز به شکل کامل برقرار نشده و لازم ‌است در این زمینه مساعدت بیشتری صورت بگیرد.

او با اشاره به همکاری‌های اتاق تهران با محوریت کمیسیون بهبود کسب‌وکار و مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد در پیشبرد پروژه آمادگی کسب‌وکار (Business Ready) پیشنهاد کرد که کمیته مشترکی میان اتاق تهران و وزارت امور اقتصاد دارایی برای تعامل موثرتر و ارجاع و پیگیری مسایل شکل بگیرد.

نجفی‌منش در ادامه با اشاره به درخواست فعالان اقتصادی از رئیس سازمان امور مالیاتی برای تمدید مهلت مندرج در ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم و وعده ایشان برای همکاری در این زمینه، افزود که تمدید این مهلت هنوز اجرایی نشده است.

او سپس دو درخواست را نیز خطاب به رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد و گفت: بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی از آنها معدل موجودی یا رسوب موجودی را مطالبه می‌کنند؛ در حالی که تولیدکنندگان نقدینگی در اختیار ندارند. از این رو درخواست ما برای مساعدت بانک‌ها با واحدهای تولیدی این است که این مورد صرف نظر کنند.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: تخصیص ارز به واردکنندگان چند ماه به طول می‌انجامد و پس از این مرحله واردکنندگان فقط 20 روز مهلت دارند که نسبت به تامین ارز واردات اقدام کنند که با توجه به تعطیلات و سایر موانع این مهلت ناکافی بوده و ضرورت افزایش این مهلت وجود دارد.

 

👈 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/dly094d

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78828

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط