در دیدار رئیس شورای اسلامی استان و قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی استان تهران صورت گرفت

وفاق برای همکاری در زمینه توسعه اقتصاد شهری پایتخت

...

در دیدار رئیس شورای اسلامی استان تهران و قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، دو طرف نسبت به ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک و تعامل در جهت حل مسایل و توسعه استان تهران با استفاده از ظرفیت‌های بالای هر دو نهاد تاکید کردند.

 در جلسه مشترک احمد صادقی، رئیس شورای اسلامی استان تهران، و هومن حاجی‌پور، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران که در اتاق تهران و با حضور غلامرضا ملکی مدیر امور مجلس این اتاق برگزار شد، بسترسازی برای حضور نمایندگان مدیریت شهری پایتخت در جلسات شورای گفت‌وگوی استان و همچنین زمینه‌سازی مشارکت بخش‌ خصوصی در توسعه اقتصاد شهری تهران و برطرف کردن موانع استان مورد توافق قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش ‌خصوصی استان تهران به معرفی اتاق تهران و خاستگاه قانونی آن پرداخت و گفت: در قالب قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار که بیش از یک دهه از تصویب آن می‌گذرد، ظرفیتی تحت عنوان شورای گفت‌وگو برای برقراری ارتباط مستقیم میان نهادهای اجرایی و بخش خصوصی پیش‌بینی شده است. اگرچه در سایر قوانین اتاق به عنوان مشاور قوای سه‌گانه معرفی شده و وظیفه پایش فضای کسب‌وکار نیز به این نهاد سپرده شده‌است، اما ضرورت ارتباط سیستماتیک میان بخش ‌خصوصی و ارکان حاکمیت نیز احساس می‌شد که در پاسخ به این نیاز، شورای گفت و‌گو پایه‌گذاری شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، هومن حاجی‌پور با اشاره به اینکه، اعضای این شورا شامل مسئولان سازمان‌های استانی، مقاماتی از قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و هم‌چنین نمایندگان بخش خصوصی از اتاق تهران و برخی تشکل‌های اقتصادی است، عنوان کرد که این شورا علاوه بر توسعه‌گرایی به رفع مسایل بخش خصوصی نیز می‌پردازد.

حاجی‌پور توضیح داد که شورای گفت‌و‌گوی استان تهران و مدیریت شهری این استان، دارای فصول مشترک بسیاری از جمله در حوزه بافت فرسوده، فعالیت عمرانی، بازیافت، مبلمان شهری، حمل‌ونقل، نیروی کار، چالش‌های شهرک‌های صنعتی و ... هستند که می‌توانند در تعامل با یکدیگر این موارد را حل و فصل کنند. علاوه بر شورا، این همکاری در قالب کمیسیون‌های متناظر هر دو نهاد و همچنین تشکل‌ها نیز قابل پیگیری است.

در ادامه این جلسه، احمد صادقی، رئیس شورای اسلامی استان تهران هم طی سخنانی با اشاره به اینکه استان تهران دارای 44 شهرداری و 414 دهیاری است، از ضرورت حضور مدیران شهری و به‌ویژه شهردار تهران در جلسات شورای گفت‌وگو سخن گفت.

این عضو شورای شهر تهران نیز بر ضرورت همکاری اتاق تهران با محوریت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  و همچنین  مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: باید برای حضور بخش خصوصی در توسعه اقتصاد شهری استان و در عین حال معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کلانشهر تهران به بخش خصوصی بسترسازی کنیم.

در ادامه ، غلامرضا ملکی، مدیر امور مجلس اتاق تهران با اشاره به برخی پروژه‌های مشترکی که میان اتاق تهران و شهرداری‌ها تعریف شده است، گفت: شایسته است که ارتباطات بخش خصوصی و مدیران شهری به شکل قاعده‌مندی ادامه یابد و بخش‌ خصوصی بتواند در پروژه‌های شهری مشارکت کند.

او افزود: شورای گفت‌وگوی استان تهران که دارای پشتوانه قانونی است، یکی از بهترین بسترها برای این هم‌گرایی است. ضمن آنکه اتاق تهران از ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای گره‌گشایی از مسایل شهری برخوردار است. 

در ادامه این جلسه و در ادامه بحث و تبادل‌نظر حاضران، مقرر شد که با تشکیل کارگروهی سه‌جانبه میان شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، شورای شهر استان و شهرداری تهران، فصل‌‌های مشترک همکاری استخراج شود و پس از اولویت‌بندی، وارد فاز اجرایی شود و همچنین حضور مستمر شهردار و رئیس شورای شهر استان تهران در جلسات شورای گفت‌وگو مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78763

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط