در دیدار نماینده مردم مشهد با عضو هیات رئیسه اتاق تهران مطرح شد

تاکید بر تقویت تعاملات کارشناسی اتاق بازرگانی و مجلس شورای اسلامی

...

در دیدار میثم ظهوریان، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، و عباس آرگون، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران، که تعدادی از مدیران و معاونان اتاق نیز حضور داشتند، بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه خانه فعالان بخش خصوصی و خانه ملت تاکید شد. ظهوریان در این دیدار تاکید کرد که اتاق بازرگانی باید نقش پررنگ‌تری در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد کشور داشته باشد.

در دیدار عضو هیات رئیسه، برخی اعضای هیات نمایندگان و مدیران اتاق بازرگانی تهران با میثم ظهوریان، نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر ضرورت حفظ استقلال اتاق بازرگانی و نقش این نهاد بخش‌خصوصی در توسعه اقتصادی کشور، بر اهمیت تقویت ارتباط اتاق بازرگانی تهران با مجلس شورای اسلامی و دولت با هدف همراهی و هم‌فکری‌ها برای رفع مسائل و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی، صحه گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این دیدار عباس آرگون، خزانه‌دار و عضو هیات رئیسه اتاق تهران، ضمن ارائه توضیحاتی در ارتباط با ساختار و ماموریت‌های این نهاد بخش خصوصی، به چالش تامین مالی در کشور اشاره کرد و با یادآوری ایستایی پروژه‌های نیمه‌تمام که به گفته وی، بیش از هزار همت منابع برای تکمیل آن نیاز است، تصریح کرد که راهکار پیشنهادی اتاق بازرگانی برای رفع این مشکل، احصا و شناسایی پروژه‌هایی است که توجیه اقتصادی دارند و می‌توان آنها را از طریق سازوکارهای موجود در بازار سرمایه به بخش‌خصوصی واگذار کرد.

آرگون در همین رابطه، آمادگی اتاق تهران برای ارائه راهکار اجرایی تامین مالی پروژه‌های نیمه‌تمام به مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

همچنین محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌و‌کار و رفع موانع تولید اتاق تهران، نیز بر اهمیت اعتمادسازی میان بخش خصوصی و نهادهای تصمیم‌گیر کشور و همراهی دوجانبه برای جلوگیری از بروز مشکلات جدید و رفع مسائل باقی‌مانده، تاکید کرد.

محمدرضا غفرالهی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، نیز با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات جاری کشور، ناشی از اتخاذ تصمیمات پشت درها بسته است، تصریح کرد که با ایجاد ارتباط موثر و مستمر میان اتاق بازرگانی و مجلس شورای اسلامی می‌توان در حوزه‌های اقتصادی نسبت به اخذ تصمیمات درست و به‌موقع اطمینان حاصل کرد.

هومن حاجی‌پور، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهرانريال نیز ضمن یادآوری بر اهمیت نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی بر قوانین مصوب و اجرای درست آن از سوی دستگاه‌های اجرایی دولت، تصریح کرد که در حوزه سیاست‌گذاری و تصمیمات اقتصادی، کشور دچار خودتحریمی شده‌است که نهاد مجلس از بعد نظارتی می‌تواند برای رفع این مشکل، تدابیر ویژه اتخاذ کند.

وی همچنین به لایحه اصلاح قانون اتاق بازرگانی در مجلس اشاره کرد و ضمن تاکید بر اینکه بخش خصوصی بر حفظ استقلال نهاد اتاق بازرگانی تاکید و اصرار دارد، یادآور شد که در قانون جدید، حضور اتاق در ارگان تصمیم‌گیر کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

غلامرضا ملکی، مدیر امور مجلس اتاق تهران، نیز در این دیدار، ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با لایحه اصلاح قانون اتاق بازرگانی و ایراداتی که این لایحه با آن مواجه است، پیرامون ظرفیت‌های اتاق تهران و تعامل سازنده این نهاد با مجلس شورای اسلامی در جهت تصمیم‌سازی‌های اقتصادی، دیدگاه‌های اتاق را مطرح کرد.

ملکی همچنین یادآور شد که در دوره جدید فعالیت‌های اتاق تهران، دفتر ملاقات نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی در محل ساختمان اتاق تهران بازگشایی شده و دوره تازه‌ای از گفت‌وگوهای موثر و سازنده میان نمایندگان بخش خصوصی و نمایندگان مردم در مجلس، شکل گرفته است.

مشارکت اتاق در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی پررنگ شود

میثم ظهوریان، نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست و طی سخنانی، به مسئله تسهیلات بانکی و معضلاتی که شرکت‌های کوچک و متوسط در اخذ و دریافت این منابع مالی با آن دست به گریبان هستند اشاره کرد و یادآور شد که با ایجاد مکانیزم‌هایی می‌توان هدایت اعتبارات این بخش را به شرکت‌های بخش خصوصی تضمین کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به سهم بالای اعضای اتاق بازرگانی در تولید ناخالص داخلی کشور، تصریح کرد که مشارکت اتاق بازرگانی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باید پررنگ‌تر شود و نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی این نهاد بخش‌خصوصی، در دولت و مجلس شنیده شود. میثم ظهوریان در همین ارتباط بر تقویت ارتباط و تعاملات اتاق بازرگانی با دولت و مجلس تاکید کرد.

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78748

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط