معاون امور کمیسیونها و هیات نمایندگان اتاق تهران خبر داد
دهمین دوره همایش مبارزه با فساد برگزار میشود
1403/09/17
264
این مطلب را به اشتراک بگذارید
معاون امور کمیسیونها و هیات نمایندگان اتاق تهران از برگزاری دهمین دوره همایش مبارزه با فساد در تاریخ نوزدهم آذرماه خبر داد و اعلام کرد که این همایش با حضور نمایندگان بخش خصوصی، دولتی و نهادهای حاکمیتی و بینالمللی از ساعت 8 الی 16در طبقه هشتم ساختمان اتاق بازرگانی تهران در خیابان خالد اسلامبولی برپا خواهد بود.
دهمین دوره همایش مبارزه با فساد با شعار «ارتقای فرهنگ راستکرداری و ترویج استانداردهای حکمرانی» توسط معاونت امور کمیسیونها و هیات نمایندگان با محوریت کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران برگزار میشود.
معاون امور کمیسیونها و هیات نمایندگان اتاق تهران با اعلام این خبر گفت: برگزاری این همایش به عنوانیکی ازاولویتهای کاری کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران در راستای شکلدهی به یک گفتمان ملی برایاداره مطلوب کشور در حوزه اقتصادی و اصلاح سیاستهای تضعیفکننده در این زمینه، در دستور کار قرارگرفت.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، مریم فدایی افزود: رویداد سال جاری با شعار ارتقای فرهنگ راستکرداری و ترویج استانداردهای حکمرانی برگزار میشود و در این همایش، علاوه بر موضوع راستکرداری که یکی از محورهای اصلی برای دستیابی به رشد پایدار به شمار میرود، استانداردهای حکمرانی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
معاون امور کمیسیونها و هیأت نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد که در دهمین دوره همایش مبارزه با فساد، کمیسیونحکمرانی سازمانی اتاق تهران با دعوت از صاحبنظران و مقامات عالیرتبه از دادگستری، سازمان بینالمللی استاندارد، سفرایکشورهای مختلف، نمایندگان سازمان ملل متحد و تشکلهای تخصصی فعال در زمینه حکمرانی سازمانی و مبارزه با فساد، تلاش کرده است که در جهت ارتقایفرهنگ راستکرداریدر کسبوکارها و ترویجاستانداردهایبینالمللیحوزه حکمرانی گام بردارد.
وی همچنین به مشارکت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در بیستویکمین کنفرانس مبارزه با فساد که در تیرماه سال جاری درشهر ویلنیوس لیتوانی برگزار شد، اشاره و عنوان کرد که نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به منظور تبادل دانش، تجربیات وراهحلهاینوآورانه در حوزه حکمرانیو مبارزهبا فساد در اینرویداد حضور داشتند.
فدایی همچنین با اشاره به اینکه در دهمین همایش مبارزه با فساد، کمیته فنی ۳۰۹ نیز که استانداردهایی را برای بهبود حکمرانی، افزایش پاسخگویی و شفافیت بیشتر درکسبوکارها ارائه میکند، معرفی خواهد شد، ادامه داد: اتاق بازرگانی تهران از اردیبهشت ماه سال جاری، میزبان کمیته فنی ۳۰۹ سازمان ملی استاندارد است که در تهیه و تدوین استانداردهای حوزه حکمرانی مشارکت میکند. همچنین تعاملات و همکاریهایی که در قالب این کمیته شکل گرفته، موجب شده است که اطلاعات دقیقتری در مورد استانداردهای حکمرانی، چه آنهایی که تدوین شده و قابل استفاده است و چه آنهایی که در حال آمادهسازی است، در دسترس اتاق بازرگانی تهران قرار گیرد.
او سپس با اشاره به اینکه دهمین دوره همایش مبارزه با فساد در نوزدهم آذرماه سال جاری در ساختمان اتاق بازرگانی تهران، واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار میشود، ادامه داد: امید است در پنلهای تخصصی این همایش که به دو موضوع اصلی «ارتقا فرهنگ راستکرداری در کسبوکار» و «ترویج استانداردهای حوزه حکمرانی» میپردازد، اطلاعات جامعی در حوزه این استانداردها و نحوه به کارگیری آنها در اختیار فعالان اقتصادی و صاحبان کسب وکار در بخش خصوصی کشور قرارگیرد.
نظر خود را بنویسید