در سومین همایش کانون کارآفرینی استان تهران مطرح شد
به جای حمایت، برندکشی میکنیم
1403/09/13
276
این مطلب را به اشتراک بگذارید
با حضور تعدادی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران بازرگانی، همایش اهمیت شبکهسازی در فعالیتهای اقتصادی توسط کانون کارآفرینی استان تهران، برگزار شد. در این نشست از مسعود خوانساری و غلامرضا ملکی به دلیل مشارکت جدی و موثر در تقویت تشکلگرایی در بخش خصوصی تقدیر به عمل آمد.
سومین همایش کانون کارآفرینی استان تهران با عنوان «اهمیت شبکهسازی در فعالیتهای اقتصادی» در اتاق ایران برگزار شد. در این مراسم اعضای هیات مدیره کانون کارآفرینی استان تهران و جمعی از کارآفرینان برتر کشور از مسعود خوانساری رئیس پیشین اتاق تهران و غلامرضا ملکی مدیر سابق امور تشکلهای اتاق تهران که اکنون مدیریت امور مجلس را برعهده دارد، به دلیل تقویت تشکلگرایی و حمایت از کارآفرینان تقدیر و تجلیل کردند.
در ابتدای این نشست، رئیس کانون کارآفرینی استان تهران با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از جوانان و پرورش خلاقیتهای آنها برای توسعه کارآفرینی، کسبوکار و اقتصاد کشور است، ادامه داد: یکی از ارکان اصلی توسعه کارآفرینی، شبکهسازی است و شرکتهای بزرگی همچون فیسبوک با ایجاد شبکه و باز کردن مسیر و راه ارتباط توانستهاند به عنوان موفقترین شرکتها در جهان شناخته شوند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، علی نقیب افزود: من فکر میکنم جوانان ما بیشتر نیاز به این دارند که ما بتوانیم شبکهها و شبکهسازیها را در خدمت آنها قرار دهیم تا بتوانند خلاقیتهایشان را بروز بدهند. ممکن است که یک کارآفرین به دلیل نداشتن ارتباطاتی که نیاز دارد احساس ناامیدی و نگرانی بکند؛ این ارتباطات میتواند استفاده از فرصتها، منابع مالی، مشاوره گرفتن از آدمهای باتجربه و... باشد و ما در کانون کارآفرینی تلاش میکنیم این ارتباط را برقرار و شبکهسازی کنیم.
او در ادامه به عملکرد کانون کارآفرینی اتاق تهران از جمله برگزاری 28 نشست در سه سال گذشته اشاره کرد و از نقش مسعود خوانساری رئیس پیشین اتاق تهران و غلامرضا ملکی معاون پیشین امور تشکلهای اتاق تهران در راهاندازی کانون کارآفرینی استان تهران و ثبت آن گفت و ادامه داد: آدمهای بزرگی مثل آقای خوانساری وقتی کارهای بزرگی انجام میدهند به چشم خودشان نمیآید اما جامعه آثار آن را درک میکند و از آن سود میبرد.
احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا، نیز در این همایش در صحبتهایی از ابداع واژه کارآفرینی در ایران و اهمیت کارآفرینی و تشکلگرایی گفت و ادامه داد: حاکمیت باید بداند اگر کشور میخواهد راه بیفتد و اگر میخواهیم ایران به جایگاه واقعی خود در اقتصاد بینالملل برسد باید از طریق تشکلها این جنبش را پیش ببرد و از فعالیتهای تشکلها و بخش خصوصی حمایت کند.
برندکشی میکنیم
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران در این همایش با بیان اینکه همچنان نگاه و تفکر چپ در اقتصاد کشور حاکم است و باعث شده که صنعت کشور توسعه نیابد، گفت: بیتوجهی و کمتوجهی به تشکلهای اقتصادی بخش خصوصی موجب شده است که تشکلهای مردمنهاد ساختارمند و قوی که بتوانند مطالبهگر باشند و خواستههایشان را از دولتها پیش ببرند، شکل نگیرد یا تعدادشان اندک باشد. تفاوت نمیکند کدام دولت سر کار باشد زیرا دولتها به دنبال تصدیگری بیشتر هستند و این وظیفه تشکلهاست که بر خواستههایشان پافشاری کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، مسعود خوانساری گفت: کانون کارآفرینی استان تهران در دو، سه سال گذشته توانسته است کارهای خوبی پیش ببرد و امیدوارم روز به روز روند کارش بهتر و موثرتر شود. اگر ما بتوانیم مطالبهگری را در کشور از حاکمیت بیشتر کنیم و تفکر چپ را که در ابتدا به آن اشاره کردم، در عرصه اقتصاد کمرنگ کنیم، حتماً میتوانیم پیشرفتهای بزرگی را در کشور شاهد باشیم. ما از نظر منابع و استعدادهای انسانی کمبودی نداریم ولی تفکر غلطی که در حکمرانی وجود دارد مانع توسعه کشور میشود.
خوانساری ادامه داد: در هر کشوری سعی شده علاوه بر اینکه از صنایع و اقتصادشان برندسازی کنند از نفرات و بزرگانشان هم برندسازی کنند. مثلا در کشورهایی که به فوتبال مشهور هستند از اسطورههای فوتبال خود برند میسازند ولی ما با افرادی مانند علی دایی که اسطوره فوتبال کشورمان است، بدرفتاری میکنیم. در حوزه موسیقی، هنر، صنعت و کارآفرینی و... هم به همین شکل است. ما نه تنها از برندهایمان حمایت و استفاده نمیکنیم بلکه برندکشی میکنیم.
در بخش دیگری از این مراسم حمید کشاورز، مالک گروه کروز، و سعیده قدس بنیانگذار بیمارستان محک و تعدادی از کارآفرینان سخنرانی کردند. در بخش پایانی این همایش از مسعود خوانساری، رئیس سابق اتاق تهران، و غلامرضا ملکی، مدیر سابق امور تشکلهای اتاق تهران، به دلیل مشارکت جدی و موثر در تقویت تشکلگرایی در بخش خصوصی تقدیر به عمل آمد.
نظر خود را بنویسید