معاون امور کمیسیونها و هیات نمایندگان اتاق تهران خبر داد
اعزام نمایندگانی از اتاق تهران برای حضور در کنفرانس COP29
1403/08/20
345
این مطلب را به اشتراک بگذارید
به منظور نقشآفرینی مؤثر در اجلاس کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، موسوم به COP29 نمایندگانی از اتاق تهران با محوریت کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق به کشور آذربایجان اعزام میشوند.
معاون امورکمیسیونها و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی تهران از مشارکت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با محوریت کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد 29COP که در هفته جاری در کشور آذربایجان برگزار میشود، خبر داد.
مریم فدایی با اشاره به اینکه اعزام این هیات درراستایارتقای جایگاه ایران با معرفی دستاوردهای کشور در حوزه کاهش انتشار کربن و سازگاری با تغییرات اقلیمی و بهرهگیری از دانشو تجربه کشورهای موفق در این زمینه صورت میگیرد،گفت: با تلاشهای صورتپذیرفته توسط معاونت امور کمیسیونها و کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق در راستای پیشبرد برنامهها، اهداف واولویتهای کاری این کمیسیون درحوزه محیط زیست مبنی بر صیانت از منابع و محیط زیست و گسترش انرژیهای نو، آسیبشناسی حوزه آب و محیط زیست، تلاش در جهت بهبود فرآیند واگذاری پروژههای بینالمللی حوزه انرژی به بنگاههایفعال بخش خصوصی، مشارکت اتاق تهران و نقشآفرینی مؤثر در برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد 29COP در سال ۲۰۲۴ در کشور آذربایجان در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: در سالهای اخیر، با توجه به افزایش چشمگیر بحران انرژی و محیط زیست، افزایش جمعیت و کاهش منابع انرژی، موضوعتغییرات اقلیمی و بحرانهای زیست محیطی در صدر مباحث سیاسی و اقتصادی بینالمللی جهان جای گرفته و همه مجامعبینالمللی را تحت تاثیر قرار داده است. از این رو، سیاستهای جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی منجر به برگزاری سالانهکنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد با تمرکز بر آخرین دستاوردهای در حوزه اقتصاد سبز و پاک شده است.
فدایی با بیان اینکه«کمیسیون انرژی ومحیطزیست اتاق تهران وکمیسیون انرژی و کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست اتاق ایران، تفاهمنامهای را با هدف مشارکت و حضور موثر و جدی بخشخصوصی در این رویداد منعقد کرده اند» ادامه داد: هدف از این همگرایی آن بود که بخش خصوصی ضمن همراهی با سازمان حفاظت محیطزیست و با بهرهگیری از ظرفیت کمیسیونهای تخصصی و تشکلهای ملی مرتبط برای حضور عزتمندانه در این رویداد و معرفی دستاوردهای کشور در حوزه کاهش انتشار کربن و سازگاری با تغییرات اقلیمی اقدام کند.
وی در ادامه به مشارکت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد 28 COPدر شهر دبی اشاره و تصریح کرد: البته با عدم حضور نمایندگان دولتی جمهوری اسلامی ایران در این رویداد، فرصت آشنایی با جدیدترین مباحث و روند تکاملی تغییرات و تحولات جهان و مشارکت در مباحث چالشی محیط زیستی فراهم نشد. از این رو، به منظور پیگیری موضوعات مطرح شده در بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد28COP ، موضوع حضور بخش خصوصی در 29COP مورد پیگیری قرار گرفت و سلسله نشستهایی در این زمینه برگزار شد.
فدایی همچنین به مشارکت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با محوریت کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد 29COP در هفته جاری در کشور آذربایجان اشاره کرد و افزود: امیدواریم که در سایه تعامل و همراهی بخش دولتی و خصوصی، زمینه رشد و توسعه فعالیتهای مرتبط با تغییرات اقلیمی، بیش از پیش فراهم شود.
نظر خود را بنویسید