کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد
ناترازی برق در کشور و راهکارهای گذار از چالش کمبود انرژی
1403/07/30
221
این مطلب را به اشتراک بگذارید
کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران در یک ویدئوکلیپ با عنوان «ناترازی برق در کشور» ضمن تبیین وضعیت ناترازی برق در کشور، راهکارهای کوتاهمدت و بلندمدت را در جهت گریز از این وضعیت ارائه کرد.
کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران که در دوره دهم هیات نمایندگان بخش عمدهای از ماموریت خود را رسیدگی به ناترازیها حوزه انرژی تعریف کرده است، درراستای پیشبرد برنامههای خود و در راستای هدف «انجام مطالعاتتطبیقی در زمینه توسعه صنعت انرژی، آب و برق به منظور افزایش بهرهوری و کارایی در این صنایع و رفع چالشهای صنایع وخانوار در کمبود برق» گزارشی تهیه کرده که با همکاری روابط عمومی به صورت یک ویدئوکلیپ تدوین و منتشر شده است تا در دسترس فعالان اقتصادی و علاقمندان قرار گیرد.
مریم فدایی، معاون امور کمیسیونها و هیات نمایندگان اتاق تهران با اعلام این خبر توضیح داد: موضوع ناترازی برق به عنوان یکی از چالشهای اصلی فعالان اقتصادیدر دستور کار کمیسیون انرژی و محیط زیست در دوره دهم هیات نمایندگان اتاق قرار دارد. در این مسیر با برگزارینشستهایکارشناسیوبا همکاریتشکلهایحوزهبرق، راهکارهاو پیشنهادات فعالان اینحوزه درقالب بسته سیاستیپیرامونتوسعه زیرساخت برق احصا و تدوین شده است.
او افزود: کمیسیون مذکور به منظور اثرگذاری هر چه بیشتر این بسته پیشنهادی،تبیین شرایط ناترازی برق در کشور و ارائه راهکارهای کوتاهمدت و بلندمدت برای عبور از این وضعیت، گزارشی تصویری با عنوان «ناترازیبرق در کشور» تهیه کرده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، فدایی ادامه داد: اتاق تهران آمادگی دارد با تشکیل کارگروههای مشترککارشناسی با مسئولان ذیربط، به تعمیق شناخت ابعاد حقوقی، فنی و اقتصادی هر یک از پیشنهادات ارائه شده در این گزارشتصویری بپردازد.
معاون امور کمیسیونها و هیات نمایندگان اتاق افزود: کمیسیون انرژی و محیط زیست تلاش کرده است با بهرهگیری ازابزارهای کاربردی، گامهای موثری در راستای ارتقاء آگاهی و عملکرداثربخش، نظارت مسئولانه و رفتار اخلاقی در جهت تامین انتظارات ذینفعان متعدد در بنگاهها یا فعالیتهای اقتصادی بردارد.
نظر خود را بنویسید