کمیسیون عمران اتاق تهران در کنفرانس قراردادهای بین‌المللی ساخت‌وساز حضور یافت

تفاهم برای همکاری مشترک در حوزه ساخت‌وساز و حل اختلاف

...

هیات کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق تهران با حضور در کنفرانس قراردادهای بین‌المللی ساخت‌وساز و حل اختلاف در سئول کره‌جنوبی، مذاکراتی برای همکاری با فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور برگزار کرد و با انجمن مهندسان مشاور و پیمانکاران کره‌جنوبی تفاهم‌نامه امضا کرد.

کنفرانس قراردادهای بین‌المللی ساخت‌وساز و حل اختلاف در سئول کره‌جنوبی در حال برگزاری است و هیاتی از کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق بازرگانی تهران نیز برای حضور در این کنفرانس بین‌المللی به کره‌جنوبی سفر کرده است.

این کنفرانس بین‌المللی به صورت مشترک توسط فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور (FIDIC)  و اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در روزهای ۱۷ و ۱۸ اکتبر در سئول، پایتخت کره‌جنوبی،‌ برگزار می‌شود. این رویداد به قراردادهای ساخت‌وساز و حل اختلاف در آن اختصاص دارد.

به گفته سهیل آل‌رسول، عضو کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق تهران، حجم بسیار بالای داوری‌های ارجاع شده به اتاق بازرگانی بین‌المللی در حوزه ساخت‌وساز و پیمانکاری این نهاد را بر آن داشته تا در فرمت قراردادی و مسائل تخصصی این حوزه از فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور کمک بگیرد.

سرپرستی گروه اعزامی اتاق تهران را ایرج رهبر، رئیس کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی، برعهده دارد و سهیل آل‌رسول و رامین گوران از اعضای کمیسیون نیز در هیات اعزامی به این کنفرانس حضور دارند. آرش امام‌بخش، مدرس دوره‌های FIDIC و هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی نیز هیات اتاق تهران را همراهی می‌کند.

اعضای گروه اعزامی اتاق تهران، ضمن مذاکره در حاشیه این کنفرانس با مدیران ارشد فیدیک ‌و انجمن مهندسان مشاور و پیمانکاران کره‌جنوبی (KENCA) از جمله کاترین کاراتسانیس که ریاست فیدیک را برعهده دارد و وینست للوپ، مدیر کمیته قراردادهای فیدیک بر توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی تهران و فیدیک تاکید کردند.

آل‌رسول توضیح داد: در مذاکره با مایکل برودلی، مدیر آموزش‌های عمومی فیدیک و نینو تساتوروآ، مدرس و داور رسمی فیدیک، زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مورد درخواست کمیسیون عمران به صورت حضوری در سال آینده میلادی در اتاق تهران بررسی و مقرر شد این دوره‌های با هماهنگی و براساس نیز اعضای اتاق ایران به زودی برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: همچنین در مذاکره با لاوان لی، رئیس سابق فیدیک و انجمن مهندسان مشاور و پیمانکاران کره‌جنوبی و هیون جو چو مدیر بازرگانی خارجی، انجمن مهندسان مشاور و پیمانکاران کره‌جنوبی، مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای به منظور انتقال تجربیات مشترک به امضای طرفین برسد.

به گفته آل‌رسول حوزه‌های تحت پوشش این تفاهم‌نامه همکاری شامل قراردادهای بین‌المللی و استانداردهای  FIDIC، به اشتراک گذاشتن تجربه‌های حل‌وفصل اختلافات تجاری و داوری بین‌المللی با ارجاع به رویه‌های  ICC، آموزش و افزایش ظرفیت با استفاده مشترک از دوره‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی در مورد قراردادهای بین‌المللی، داوری و مدیریت اختلاف و شبکه‌سازی و پروژه‌های مشترک برای ایجاد فرصت‌های بیشتر برای همکاری در پروژه‌های مشترک بین دو کشور می‌شود.

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78468

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط