کمیسیون عمران اتاق تهران در کنفرانس قراردادهای بینالمللی ساختوساز حضور یافت
تفاهم برای همکاری مشترک در حوزه ساختوساز و حل اختلاف
1403/07/27
281
این مطلب را به اشتراک بگذارید
هیات کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق تهران با حضور در کنفرانس قراردادهای بینالمللی ساختوساز و حل اختلاف در سئول کرهجنوبی، مذاکراتی برای همکاری با فدراسیون بینالمللی مهندسان مشاور برگزار کرد و با انجمن مهندسان مشاور و پیمانکاران کرهجنوبی تفاهمنامه امضا کرد.
کنفرانس قراردادهای بینالمللی ساختوساز و حل اختلاف در سئول کرهجنوبی در حال برگزاری است و هیاتی از کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق بازرگانی تهران نیز برای حضور در این کنفرانس بینالمللی به کرهجنوبی سفر کرده است.
این کنفرانس بینالمللی به صورت مشترک توسطفدراسیون بینالمللی مهندسان مشاور(FIDIC)و اتاق بازرگانی بینالمللی(ICC) در روزهای ۱۷ و ۱۸ اکتبر در سئول، پایتخت کرهجنوبی، برگزار میشود. این رویداد به قراردادهای ساختوساز و حل اختلاف در آن اختصاص دارد.
به گفته سهیل آلرسول، عضو کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق تهران، حجم بسیار بالای داوریهای ارجاع شده به اتاق بازرگانی بینالمللی در حوزه ساختوساز و پیمانکاری این نهاد را بر آن داشته تا در فرمت قراردادی و مسائل تخصصی این حوزه از فدراسیون بینالمللی مهندسان مشاور کمک بگیرد.
سرپرستی گروه اعزامی اتاق تهران را ایرج رهبر، رئیس کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی، برعهده دارد و سهیل آلرسول و رامین گوران از اعضای کمیسیون نیز در هیات اعزامی به این کنفرانس حضور دارند.آرش امامبخش، مدرس دورههای FIDIC و هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی نیز هیات اتاق تهران را همراهی میکند.
اعضای گروه اعزامی اتاق تهران، ضمن مذاکره در حاشیه این کنفرانس با مدیران ارشد فیدیک و انجمن مهندسان مشاور و پیمانکاران کرهجنوبی (KENCA) از جمله کاترین کاراتسانیس که ریاست فیدیک را برعهده دارد و وینست للوپ، مدیر کمیته قراردادهای فیدیک بر توسعه همکاریهای اتاق بازرگانی تهران و فیدیک تاکید کردند.
آلرسول توضیح داد: در مذاکره با مایکل برودلی، مدیر آموزشهای عمومی فیدیک و نینو تساتوروآ، مدرس و داور رسمی فیدیک، زمینه برگزاری دورههای آموزشی مورد درخواست کمیسیون عمران به صورت حضوری در سال آینده میلادی در اتاق تهران بررسی و مقرر شد این دورههای با هماهنگی و براساس نیز اعضای اتاق ایران به زودی برنامهریزی و اطلاعرسانی شود.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: همچنین در مذاکره با لاوان لی، رئیس سابق فیدیک و انجمن مهندسان مشاور و پیمانکاران کرهجنوبی و هیون جو چو مدیر بازرگانی خارجی، انجمن مهندسان مشاور و پیمانکاران کرهجنوبی، مقرر شد تفاهمنامهای به منظور انتقال تجربیات مشترک به امضای طرفین برسد.
به گفته آلرسول حوزههای تحت پوشش این تفاهمنامه همکاری شامل قراردادهای بینالمللی و استانداردهای FIDIC، به اشتراک گذاشتن تجربههای حلوفصل اختلافات تجاری و داوری بینالمللی با ارجاع به رویههای ICC، آموزش و افزایش ظرفیت با استفاده مشترک از دورههای آموزشی و سمینارهای تخصصی در مورد قراردادهای بینالمللی، داوری و مدیریت اختلاف و شبکهسازی و پروژههای مشترک برای ایجاد فرصتهای بیشتر برای همکاری در پروژههای مشترک بین دو کشور میشود.
نظر خود را بنویسید