رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران مطرح کرد
ضرورت تطابق استانداردها در پیمانهای منطقهای
1403/07/21
218
این مطلب را به اشتراک بگذارید
سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران با اشاره به ورود ایران به پیمانهای منطقهای نظیر سازمان همکاریهای شانگهای، بریکس و اوراسیا از ضرورت رایزنی برای تطابق استانداردها در مراودات تجاری بین ایران با کشورهای عضو این سازمانها سخن گفت.
یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به عضویت سازمان استاندارد ایران در اتحادیه نظام آزمایشگاهی (ILAC) و نهاد اعتباربخشی و تایید صلاحیت اتحادیه آسیا- اقیانوسیه (APAC)و اینکه این دستاورد به منزله پذیرش نهادهای بازرسی و آزمایشگاهی ایران است گفت: تطابق استانداردها در حوزه تجارت نیاز به رایزنی با کشورهای شریک تجاری دارد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، سعید تاجیک همچنین به ضرورت پذیرش شرکتهای بازرسی ایرانی در کشورهای هدف تجاری اشاره کرد و خواستار رایزنی سازمان توسعه تجارت در این زمینه شد.
درخواست دیگر تاجیک پذیرش نیاز ارزی شرکتهای بازرسی بود. او گفت: شرکتهای بازرسی ناگزیر هستند ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند اما این هزینهها از سوی سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی مورد پذیرش قرار نمیگیرد و البته مصداق پولشویی هم پیدا میکند. درحالی که اگر این نیاز ارزی مورد پذیرش قرار گیرد، این شرکتها بدون نگرانی از عواقب آن، ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین میکنند.
نظر خود را بنویسید