رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

سهمیه‌بندی در واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات به کمبود کالا منجر می‌شود

...

هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران نسبت به عواقب اعمال سهمیه‌بندی در واردات مواد اولیه، قطعات یدکی و ماشین‌آلات هشدار داد و گفت که تداوم این محدودیت‌ها به کمبود جدی کالا منجر می‌‌شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در نشست صبحانه کاری با رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی پیرو مشکلاتی که در تامین برق پدید آمد، از ظرفیت تولید خود کاستند، گفت: واحدهای تولیدی در نیمه دوم سال در پی جبران کاهش تولید خود خواهند بود و به این ترتیب تقاضا برای مواد اولیه و ماشین‌آلات افزایش خواهد یافت. این درحالی است که واردات کالا اعم از مواد اولیه، قطعات یدکی و ماشین‌‌آلات به اندازه نیاز کشور نبوده و همین مساله احتمال بروز قحطی کالا را تقویت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، هرویک یاریجانیان همچنین با اشاره به اینکه امکان خرید اعتباری با قوانین موجود از فعالان اقتصادی سلب شده است، ادامه داد: الزاما ساده‌ترین روش یعنی ایجاد محدودیت و ممنوعیت در واردات بهترین روش نیست و شایسته است که دولت با استفاده از روش‌های بهینه نسبت به حل مسایل اقدام کند.

 او در ادامه سیاست خودکفایی در کشور را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد که حتی آمریکا و چین نیز ادعای خودکفایی ندارند. یاریجانیان با مقایسه اقتصادهای کره‌شمالی و کره‌جنوبی، دلیل توفیق کره‌جنوبی را در توسعه تجارت خارجی دانست و گفت که صادرات کره‌جنوبی به عنوان دوازدهمین اقتصاد جهان 15 برابر ایران است.

یاریجانیان در ادامه خواستار بهره‌گیری سازمان توسعه تجارت از ظرفیت اتاق‌های مشترک در توسعه مراودات تجاری با سایر کشورها شد.

 

👈 تماشای ویدیو در آپارات:  https://www.aparat.com/v/engto0c

 

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78436

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط