محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در نشست صبحانه کاری با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که با اعمال محدودیت روی صادارت و واردات مخالف است و نظارت روی بازگشت ارز حاصل از صادارت نیز باید پس از انجام صادرات اعمال شود.
در نشست صبحانهکاری اتاق بازرگانی تهران با محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت، که صبح یکشنبه پانزدهم مهر ماه برگزار شد، نمایندگان بخش خصوصی رفع محدودیتها در تجارت خارجی را به عنوان مطالبه اصلی خود مطرح کردند و رئیس سازمان توسعه تجارت نیز تسهیل فرآیندهای تجارت خارجی و حرکت گامبهگام به سوی تجارت آزاد را وعده داد.
معاون وزیر صمت با تاکید به اینکه اعمال کنترلها و محدودیتها برای ارز و صادرات اشتباه است، افزود: طی سالهای اخیر، سیاستگذار توان خود را عمدتا روی نظارت و کنترلها در داخل فرآیند تجارت گذاشت که رویهای اشتباه است و به جای آن باید به نظارت پسینی روی آورد. بازگشت ارز صادراتی، وظیفه ذاتی هر صادرکننده است، چرا که از منابع و امکانات کشور استفاده میکند و باید ارز حاصل از صادارت خود را برگرداند.
او در ادامه تاکید کرد که اگرچه بازگشت ارز صادراتی، وظیفه ذاتی هر صادرکننده است اما نباید در فرایند صادارت کنترل اعمال شود، بلکه باید اجازه داد که صادرکننده صادرات خود را انجام دهد و سپس به کنترل، نظارت و بررسی پرداخت.
نظر خود را بنویسید