رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

بسترسازی‌ ایران‌فارما برای جذب سرمایه‌ خارجی و توسعه صادرات

...

محمد عبده‌زاده، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، پس از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) اهداف اصلی این رویداد را جلب توجه و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و توسعه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی عنوان کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران با اشاره به نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران‌فارما) که از یازده تا سیزدهم مهرماه امسال در مصلی تهران برپا شد، سرمایه‌گذاری خارجی را حلقه مفقوده صنعت داروسازی کشور عنوان کرد و یادآور شد که تمام تلاش اقتصاد دارو و سلامت این است که راه سرمایه‌گذاران خارجی به مشارکت با تولیدکنندگان دارو در ایران باز شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمد عبده‌زاده گفت: در این دوره از نمایشگاه ایران‌فارما نیز با دعوت از شرکت‌های خارجی و همچنین حضور سفرا و رایزنان بازرگانی از ۲۵ کشور در مراسم افتتاحیه، به دنبال آن بودیم که زمینه آشنایی بهتر فعالان اقتصادی خارجی را با توانمندی و ظرفیت‌های این صنعت در ایران فراهم کرده و اعلام کنیم که صنعت داروی کشور آماده مشارکت و همکاری در تولیدات و صادرات محصولات ساخته شده است.

او با اشاره به اینکه سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمایشگاه ایران‌فارما امسال را برگزار کرد، گفت: در این رویداد، بیش از 400 شرکت داخلی و ۳۲۳ شرکت خارجی از ۴۰ کشور حضور داشتند و علاوه بر استقرار غرفه شرکت‌های دارویی و صنایع مربوط به این بخش، در چندین پنل و با موضوعات مرتبط با تولید و صادرات دارو، مسائل و راهکارهای اجرایی برای ارتقای این صنعت در کشور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با یادآوری اینکه، دانش فنی و تخصصی تولید دارو در ایران به سطح قابل‌قبول و قابل رقابت با دیگر کشورها دست یافته‌است، افزود: بخش‌خصوصی در اقتصاد دارو، در تلاش است تا زمینه توسعه صادرات محصولات دارویی از ایران را فراهم کند و طی رایزنی با دولت، موانع موجود در این بخش را برطرف و امکان ارزآوری بیشتر از دارو که توانایی آن نزد شرکت‌ها و فعالان اقتصادی نیز وجود دارد، بیش از پیش فراهم شود.

به گفته عبده‌زاده، شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارو و سلامت نیز طی سال‌های اخیر، توانسته‌اند به رشد خوبی دست پیدا کنند، از این رو، در نمایشگاه ایران‌فارما در سال جاری نیز با ارائه تسهیلات ویژه برای مشارکت این شرکت‌ها در این رویداد، چندین نشست تخصصی برای گفت‌و‌گوی مستقیم میان صاحبان شرکت‌های استارت‌آپ در صنعت دارو و سرمایه‌گذاران برگزار شد.

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78422

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط