استفاده از صد در صد ارز صادراتی زنجیره فولاد برای واردات مواد اولیه
1403/06/26
420
این مطلب را به اشتراک بگذارید
با مصوبه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد و فلزات رنگین اساسی تا سقف 100 درصد برای واردات اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان این زنجیره، فراهم شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، طبق این مصوبه، امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد برای واردات مواد اولیه، طرحهای توسعهای، تکمیل پروژههای تولید انرژی و نیاز کالاهای التهابی صنایع فلزی، به میزان 100 درصد ارز صادراتی این زنجیره با رعایت چند شرط امکانپذیر شدهاست.
همچنین بر اساس مصوبه بیستوسومین جلسه کارگره بازگشت ارز حاصل از صادرات، مهلت رفع تعهد ارزی تمامی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و سایر خدمات سالهای 1397 تا 1401 که نسبت به رفع تعهدات خود اقدام نکردهاند، برای یک بار و به مدت چهار ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، منوط به صدور کوتاژ صادراتی برای آنان تمدید شد.
نظر خود را بنویسید