در دیدار رئیس و اعضای هیات تجاری اتاق تهران با معاون کنسولگری ایران در استانبول مطرح شد
ترکیه میتواند هاب صادرات مجدد کالاهای ایرانی شود
1403/06/21
299
این مطلب را به اشتراک بگذارید
رئیس و اعضای هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران در دیدار با معاون کنسولگری ایران در استانبول بر ضرورت توسعه روابط ایران و ترکیه و استفاده از این کشور برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی به بازارهای دنیا تاکید کردند.
اعضای هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران در سفر به استانبول، با حضور در کنسولگری ایران در این شهر، با معاون کنسول ایران دیدار و با وی پیرامون راهکارهایی برای توسعه تجارت میان دو کشور و همکاریهایی که اتاق تهران در قامت نماینده بخشخصوصی ایران میتواند با کنسولگری ایران در استانبول داشته باشد، به رایزنی نشستند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این دیدار محمود نجفیعرب، رئیس اتاق تهران، با معرفی این اتاق و ظرفیتهای آن، اعضای اتاق تهران سهم بالا و قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی ایران دارند و از این رو، ظرفیت اتاق تهران و اعضای آن در اقتصاد ایران قابل توجه است.
وی، مقوله صادرات غیرنفتی را به عنوان یکی از چالشهای اقتصاد ایران عنوان کرد و با اشاره به اینکه برخی سیاستها و مقررات وضع شده از سوی دولت، فعالیت صادرات را برای بسیاری از صاحبان کسبوکار و تجارت دشوار کردهاست، تصریح کرد که اتاق بازرگانی تهران طی یک برنامه راهبردی، توسعه صادرات اعضای خود را در دستورکار قرار داده و کشور ترکیه نیز در فهرست بازارهای هدف این برنامه راهبردی، شناسایی شدهاست.
نجفیعرب با اشاره به نشست و مذاکرات هیات تجاری اتاق تهران با مقامات اتاقهای بازرگانی و صنایع استانبول و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه تجارت خارجی از ترکیه، تصریح کرد که صادرات مجدد کالاهای ایرانی توسط تجار ترکیه، از جمله راهکارهای مطرح شده در این جلسات بود که از سوی مقامات بخشخصوصی استانبول نیز مورد توافق قرار گرفت.
رئیس اتاق تهران همچنین، توافق اتاق تهران و اتاق بازرگانی استانبول برای توسعه روابط اقتصادی شرکتهای دو کشور در حوزههای گردشگری و نساجی را از دیگر موضوعات مطرح شده در طول این سفر کاری عنوان کرد.
مختار شاهحسینی، معاون کنسولگری ایران در استانبول، نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه، در اولویت برنامههای کاری وزارت خارجه دولت چهاردهم قرار گرفتهاست، تصریح کرد که همگرایی تجاری میان ایران و ترکیه، ظرفیت قابلتوجهی را پیشروی کسبوکارهای شرکتهای ایرانی قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط، سالانه 56 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر میکنند و این حوزه، به یکی از ظرفیتهای اقتصادی این کشور تبدیل شده، یادآور شد که شرکتهای ایرانی فعال در حوزه گردشگری، میتوانند از دانش و تجربه شرکتهای ترکیهای برای توسعه این صنعت در ایران استفاده کنند.
معاون کنسولگری ایران در استانبول، تصریح کرد که این کنسول آماده همکاری و تعامل بیشتر با اتاق بازرگانی تهران به منظور گشایش در مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه است.
نظر خود را بنویسید