در بازدید هیات تجاری اتاق تهران از نمایشگاه صنایع غذائی استانبول مطرح شد

برپایی پایون اتاق تهران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی استانبول 2025

...

محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران که به همراه هیاتی از اتاق تهران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی استانبول حضور یافته بود، ضمن بازدید از غرفه‌های اتاق تهران و شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه و گفت‌وگو با صاحبان بنگاه‌های ایرانی حاضر، از برنامه‌ریزی برای حضور فعال و گسترده اتاق تهران و فعالان صنعت غذا برای برپایی پاویون اتاق تهران در این رویداد در سال آینده خبر داد.

با شروع به‌کار نمایشگاه صنایع غذائی استانبول (World Food Istanbul 2024) از روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه، یک هیات از سوی اتاق تهران برای حضور و بازدید از این رویداد تجاری به ترکیه سفر کرد. این هیات که به سرپرستی محمود نجفی‌عرب رئیس اتاق و همراهی دبیرکل و جمعی از اعضای هیات نمایندگان و تشکل‌های اقتصادی به این نمایشگاه رفته بود، دیدارهای متعددی نیز با نمایندگان بخش خصوصی ترکیه در راستای توسعه روابط تجاری دوجانبه برگزار کرد.

رئیس اتاق تهران و هیات همراه همچنین از غرفه اتاق بازرگانی تهران در این نمایشگاه که با شرکت EMC International  برپا شده است، بازدید کردند. ای‌ام‌سی اینترنشنال، شرکت همکار اتاق تهران در استانبول است، که علاوه بر حضور در این رویداد به اعضای اتاق نیز خدمات تجاری و مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

محمود نجفی عرب طی بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی استانبول، از غرفه شرکت‌های ایرانی حاضر در این رویداد دیدن و با مدیران و صاحبان این شرکت‌ها درباره بازار صادراتی محصولات غذایی ایران در ترکیه و کمک‌هایی که اتاق تهران می‌تواند برای توسعه این بازارها داشته باشد، گفت‌و‌گو و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این نمایشگاه ۱۴ شرکت ایرانی مشارکت کرده و غرفه خود را در تویاپ استانبول برپا کرده‌اند. در این رویداد که جزو 10 نمایشگاه بزرگ جهان در صنعت غذا محسوب می‌شود، شرکت‌های شونیز، پسته ایرانیان ماد، صنایع غذایی سمیه، صنایع غذایی نگین شانا، شرکت نوبر سبز، تک‌ماکارون، صنایع الوند، گروه صنایع باراکا، شرکت بوچکا، صنایع غذایی نامیکا، صنایع غذایی رویال، صنایع مخمر خوزستان، گروه صنایع ویتانا و گروه شیشه و گاز از ایران حضور دارند.

محمود نجفی عرب در این بازدید با اشاره به برنامه‌های اتاق تهران برای کمک به شرکت‌های ایرانی جهت حضور فعالانه در نمایشگاه‌های خارجی، تصریح کرد که اتاق تهران در تلاش است تا پاویون ایران در نمایشگاه World Food سال آینده استانبول را راه‌اندازی کند تا شرکت‌های ایرانی با تعداد بیشتر و انسجام بالاتر در این رویداد مشارکت کنند.

در این هیات مریم تاج‌آبادی ابراهیمی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت، کاوه زرگران و محمدرضا غفراللهی رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون تسهیل و توسعه تجارت و بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران حضور داشتند. هم‌چنین رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران نیز همراه هیات تجاری اتاق تهران به نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی استانبول رفته بود.

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78253

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط