ایرج رهبر، رئیس کمیسیون عمران،احداث و امور زیربنایی اتاق تهران مطرح کرد
پیشنهاد استفاده از سرمایه بخش خصوصی در ساخت مسکن حمایتی
1403/05/28
215
این مطلب را به اشتراک بگذارید
ایرج رهبر، رئیس کمیسیون عمران،احداث و امور زیربنایی اتاق تهران می گوید، ساخت مسکن حمایتی در دورههای مختلف به دلیل سطح توان مالی مخاطبان این طرح ها نیمه کاره مانده است؛ در حالی که استفاده از سرمایه بخشخصوصی به صورت مشارکت می تواند این مساله را حل کند.
رئیس کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی اتاق تهران با اشارهب ه اینکه طرح های موسوم به مسکن مهر، اقدام ملی مسکن یا نهضت ساخت مسکن، عمدتا به دلیل کمبود منابع مالی نیمه کاره باقی مانده است، پیشنهاد کرد که دولت برای پیشبرد این طرح ها از مشارکت مالی بخش خصوصی بهره بگیرد.
ایرج رهبر در ادامه با اشاره به اینکه کشور با کمبود 5 الی 6 میلیون واحد مسکن مواجه است و خانوارها در تامین مسکن ملکی و استیجاری با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن، دولت سیزدهم مککلف شد که چهار میلیون واحد مسکن بسازد و به این ترتیب طرحی موسوم به نهضت ملی تولید مسکن به اجرا گذاشته شد.
او در ادامه گفت: در طول اجرای این طرح مشکلات بسیاری از نظر تدارک زمین، تامین منابع مالی و مسایل مدیریتی پدید آمد؛ در حالی که چنانگه دستگاه های ذیربط بتوانند با یکدیگر هماهنگ شوند، میتوانیم مساله مسکن را تا حدودی مرتفع کنیم.
رهبر در ادامه با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تا حدودی، تامین زمین برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن انجام گرفته است، افزود: طبق قانون جهش تولید مسکن 20 درصد منابع مالی این طرح باید از طریق سیستم بانکی تامین میشد که متاسفانه اجرا نشده است. بنابراین انتظاری که از دولت جدید و وزارت مسکن وجود دارد این است که برای تامین منابع مالی این قانون تدبیر کنند.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: تاکنون از توان بخش خصوصی در بخش فنی و اجرایی استفاده شده و پیشنهاد ما این است که از سرمایه بخش خصوصی به صورت مشارکت استفاده شود.
نظر خود را بنویسید