رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران توضیح داد

چرا باید از شرط داوری در قراردادها استفاده کنیم؟

...

حمیدرضا علومی، رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران، در ویدئویی کوتاه با ا توضیح می‌دهد که داوری یک شیوه توافقی برای حل و فصل اختلافات بین یک رابطه حقوقی، اقتصادی یا قراردادی است.

رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران در سخنانی با اشاره به اهمیت استفاده از سازوکار داوری در قراردادهای تجاری، توضیح داد که داوری یک شیوه توافقی برای حل‌وفصل اختلافات بین یک رابطه حقوقی، اقتصادی یا قراردادی است. 

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، حمیدرضا علومی گفت: در کسب‌وکارها فعالان اقتصادی برای تعامل با اشخاص و شرکت‌ها از قرارداد استفاده می‌کنند و معمولا در قراردادها حقوق و تعهدات، تکالیف اجرایی و ضمانت اجرا در نظر گرفته می‌شود. در همین راستان یکی از مواردی که می‌توان در قراردادها لحاظ کرد شرط داوری است.

رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران به فعالان اقتصادی توصیه کرد که حتماً شرط داوری را در قراردادهای خود لحاظ کنند چرا که با این شرط طرفین توافق می‌کنند که اگر اختلافی به وجود آمد، به جای مراجعه به دادگاه‌ها این اختلاف را از طریق یک نهاد مورد قبول و توافق دو طرف حل کنند که این نهاد می‌تواند مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران باشد.

لینک مرکز داوری: https://arbitration.tccim.ir

👈 تماشای ویدیو در آپارات:  https://www.aparat.com/v/myp2eiu

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78167

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط