رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران درخواست کرد
ساماندهی فوری مساله نقدینگی در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی
1403/05/21
237
این مطلب را به اشتراک بگذارید
محمد عبدهزاده، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، بر این باور است که رسیدگی به مساله نقدینگی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، از جمله مسایلی است که ضرورت دارد، دولت چهاردهم به فوریت آن را مورد توجه قرار دهد.
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران با اشاره به سابقه حضور رئیس دولت چهاردهم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد که مساله تنگنای نقدینگی مشکلات بسیاری را برای فعالان صنعت دارو و تجهیزات پدید آورده و انتظار این است که دولت جدید در کوتاهمدت به این مساله رسیدگی کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمد عبدهزاده توضیح داد: مطالبات شرکتهای دارویی بهموقع پرداخت نشده و تخصیصهای سازمان برنامه و بودجه نیز منظم نیست. در عین حال اعطای تسهیلات به بخش تولید به سختی و کندی انجام میگیرد. بنابراین لازم است که موضوع نقدینگی شرکتهای داروسازی به فوریت مورد توجه قرار گیرد تا شرکتها بتوانند داروهای مورد نیاز را تامین کنند.
او در ادامه توسعه و بازسازی صنعت دارو را از جمله اقدامات میانمدت دولت برشمرد و گفت: اصلاح اساسنامه سازمان غذا و دارو به نحوی که این سازمان به نهادی پاسخگو تبدیل شود و همچنین توسعه صادرات در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی و بهرهگیری از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان از دیگر مواردی است که ضرورت دارد، رئیسجمهور به آن توجه نشان دهد.
نظر خود را بنویسید