اتاق بازرگانی تهران و موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی تفاهمنامه همکاری امضا کردند
همافزایی دو نهاد غیردولتی برای اصلاح ریل اقتصاد
1403/05/06
236
این مطلب را به اشتراک بگذارید
با امضای یک تفاهمنامه میان اتاق بازرگانی تهران و موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، دو طرف آمادگی خود را برای همکاری در راستای تهیه و تدوین گزارشها و ارائه پژوهشهای مشترک در حوزه اقتصاد و تجارت زیربخشهای مختلف آن، اعلام کردند.
طی نشستی در روز شنبه 6 مردادماه در محل اتاق بازرگانی تهران یک تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی تهران و موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی به امضا رسید.
پیش از امضای این تفاهمنامه و طی تبادلنظر و گفتوگوی مسئولان دو طرف، بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران، به برنامه راهبردی این اتاق و اهداف تبیین شده تا سال 1405 اتاق تهران اشاره کرد و با ارائه توضیحاتی در خصوص برخی از این اهداف از جمله، افزایش تعداد اعضای اتاق، استفاده 80 درصد اعضای اتاق از دستکم یک خدمت تا پایان سال 1405، دو برابر کردن صادرات اعضای اتاق تا پایان سال 1405 و حلوفصل دو مساله محوری و محدودساز فضای کسبوکار تا پایان این سال، تصریح کرد که اتاق تهران آماده است در راستای این تفاهمنامه همکاری، به برنامه تدوین شده این نهاد بخشخصوصی جامعه عمل بپوشاند.
وی همچنین، بیان و طرح مشکلات ساختاری اقتصاد و کسبوکار کشور و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع آن را به صورت مشترک از سوی اتاق تهران و موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، از دیگر محورهای همکاری این دو نهاد غیردولتی عنوان کرد.
همچنین دیاکو حسینی، معاون بررسیهای اقتصادی اتاق تهران نیز طی سخنانی، با اشاره به طرحهای پژوهشی صورت گرفته و برنامههای در دست اجرای این معاونت، تصریح کرد که این دو نهاد غیردولتی میتوانند در زمینه تدوین استراتژی توسعه صنعتی نقشآفرینی کنند.
همچنین، امیررضا بیدگلی، مدیر امور تشکلها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران نیز با اشاره به عضویت تشکلهای بزرگ اقتصادی و صنعتی در اتاق تهران، یادآور شد که با استفاده از دانش و توان تشکلها و همراهی با نهاد علمی و پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، اتاق تهران آماده است تا در زمینه تولید محتوا با موضوعات مرتبط با ایرادات در ساختار اقتصادی کشور، اقدام کند و بررسیهای صورت گرفته را در اختیار نمایندگان مجلس و کارگزاران و تصمیمگیران کشور قرار دهد.
رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه این موسسه بر اساس اساسنامه خود یک نهاد غیردولتی و ذیل وزارت صمت است، آغاز همکاری این موسسه و اتاق تهران را فصل تازهای در تدوین و تهیه گزارشهای مطالعاتی مرتبط با مباحث اقتصادی عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، احمد تشکینی با اشاره به اینکه، این موسسه علمی و اتاق تهران، در طرح چالشهای موجود و سابقهدار در حوزههای اقتصادی کشور، زبان مشترک دارند، آمادگی نهاد تحت مدیریت خود را برای همکاری با اتاق تهران در راستای تدوین سند ماده 48 برنامه هفتم توسعه که بر ممنوعیت قیمتگذاری دستوری تاکید دارد، اعلام کرد.
او تاکید کرد که دو مسیر نخست همکاریهای دوجانبه میتواند انجام مطالعات و پژوهشهای مشترک در حوزههای مدنظر اتاق و موسسه باشد و همچنین نمایندگان موسسه در جلسات کمیسیونهای تخصصی اتاق تهران حضور پیدا کنند تا راههای توسعه همکاری دو نهاد با هدف اصلاح سیاستهای اقتصادی نادرست و افزایش پشتوانه علمی پیشنهادهای کارشناسیشده بیشتر و هموارتر شود.
در پایان این نشست معاون پژوهشی و سرپرست دفتر امور پژوهشي و توسعه ارتباطات علمي موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی اتاق تهران نیز حضور داشتند. در پایان سخنان دو طرف تفاهمنامه همکاری توسط بهمن عشقی و احمد تشکینی امضا و رد و بدل شد.
نظر خود را بنویسید