داستان حماسی فراری

اسب سرکش

...

سال 1947، هنگامی که اولین ماشین فراری و با نشان اختصاصی این برند ساخته شد، ستاره‌ای در آسمان صنعت اتومبیل پدید آمد که حالا نامش به گوش همه آشناست. برندی که در ابتدا فقط ماشین‌هایی برای پیست مسابقه تولید می‌کرد اما امروزه از امپراطوری‌های بزرگ تولید خودروی شهری است. نام فراری، مترادف با سرعت، تکنولوژی و جذابیت بی‌حد و حصر است، گویی جادویی در تار و پود این برند تنیده شده که حتی برای کسانی که شیفته‌ دنیای اتومبیل‌ها نیستند، آرزوی داشتن یک فراری را دارند.

سال 1947، هنگامی که اولین ماشین فراری و با نشان اختصاصی این برند ساخته شد، ستاره‌ای در آسمان صنعت اتومبیل پدید آمد که حالا نامش به گوش همه آشناست. برندی که در ابتدا فقط ماشین‌هایی برای پیست مسابقه تولید می‌کرد اما امروزه از امپراطوری‌های بزرگ تولید خودروی شهری است. نام فراری، مترادف با سرعت، تکنولوژی و جذابیت بی‌حد و حصر است، گویی جادویی در تار و پود این برند تنیده شده که حتی برای کسانی که شیفته‌ دنیای اتومبیل‌ها نیستند، آرزوی داشتن یک فراری را دارند.

نقاشی یک خلبان بر روی فراری‌های قرمز

شاید تا به حال برایتان سوال شده باشد که لوگوی معروف فراری، یعنی آن اسب سرکش و زیبا، چه داستانی دارد؟ ریشه این نماد به جنگ جهانی اول و یکی از شجاع‌ترین خلبانان آن زمان، به نام فرانچسکو باراکا، بازمی‌گردد. باراکا این اسب را روی هواپیمای جنگنده خود نقاشی کرده بود. پس از مرگ او، انزو فراری به خانه والدین باراکا رفت و مادر فرانچسکو این طرح را به انزو هدیه داد. فراری که تحت تاثیر داستان و شجاعت باراکا بود، از این طرح به عنوان لوگوی تیم خود استفاده کرد. همچنین، نکته جالب دیگر در مورد ظاهر خودروهای فراری، رنگ قرمز آنهاست. تقریباً همه ما خودروهای کلاسیک فراری را با این رنگ به یاد می‌آوریم و حتی در ذهن بسیاری از افراد قرمز نماد این برند است. اما حقیقت این است که استفاده از رنگ قرمز در ابتدا به دلیل قوانین فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی بود اما فراری با ذکاوت خود، این رنگ را به نمادی از شور، هیجان و سرعتی که در ذات خودروهایش بود تبدیل کرد و از رقبا پیشی گرفت.

ماشین‌های فراری در فیلم‌ها و بازی‌ها ویراژ می‌دهند

هیچ کس نمی‌تواند نقش فیلم‌ها را در شکل‌دهی سلیقه و علایق ما انکار کند. دنیای سینما با قدرت بی‌نظیر خود، تصاویری ماندگار در ذهنمان حک می‌کند و ناخودآگاه بر انتخاب‌هایمان در دنیای واقعی اثر می‌گذارد. برند فراری نیز از این قدرت شگفت‌انگیز غافل نبوده و با ظرافت تمام از آن برای جذاب‌تر کردن محصولات خود بهره برده است. برای بسیاری از افراد، اولین جرقه عشق به فراری در دنیای فیلم‌ها زده می‌شود. در هر فیلمی که یک فراری حضور دارد، شاهد هنرنمایی این خودرو در جاده‌ها و مسیرهای نفس‌گیر هستیم و غرش موتور و سرعت خیره‌کننده آن، بی نظیر است. حضور پررنگ این ابرخودرو در فیلم‌های مشهور هالیوود، مانند دو فیلم جیمز باند و یا بازی‌های آرکید، تصویری از قدرت و تجمل را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. این تاثیرگذاری غیرمستقیم، به گونه‌ای نامحسوس، بر سلیقه مخاطب اثر می‌گذارد و حس نزدیکی به شخصیت‌های محبوب و رویاپردازی را در آن‌ها زنده می‌کند. گویی با نشستن پشت فرمان یک فراری، می‌توان در دنیای خیال‌پردازی غوطه‌ور شد و خود را در جایگاه قهرمانان و شخصیت‌های جذاب فیلم‌ها دید.

برندسازی یک هنر است

طبق آمار، در سال 2023، فروش محصولات جانبی فراری به 1.3 میلیارد یورو رسیده که 23 درصد بیشتر از فروش خودروهای این شرکت در همان سال بوده است. شاید این ارقام در نگاه اول، عجیب به نظر برسند اما این موضوع را می‌توان به راحتی با فلسفه‌ای که در پس برند فراری نهفته است، توضیح داد. فراری تنها یک خودروساز نیست، بلکه نمادی از یک سبک زندگی است. این برند، روح مسابقه، جسارت در تعیین اهداف بلندپروازانه و عبور از مرزها را ترویج می‌کند. و این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از مردم را مجذوب خود کرده و آن‌ها را به دنبال راه‌هایی برای نشان دادن تعلق خاطر خود به این ارزش‌ها می‌کند. از آنجایی که قیمت خودروهای فراری برای بسیاری از افراد غیرقابل دسترس است، محصولات جانبی این برند فرصتی را برای هواداران فراهم می‌کنند تا بدون صرف هزینه‌های هنگفت، به عضویت در این «باشگاه خاص» درآیند. علاوه بر این، کیفیت و ظرافت محصولات جانبی فراری نیز به نوبه خود زبانزد خاص و عام است. دارا بودن یک محصول فراری، چه یک خودرو چند میلیون دلاری و چه یک جاکلیدی ساده، حس خاص بودن را به فرد القا می‌کند. وجود دارد، فراتر از جاده‌ها رفته و به عرصه‌های این برند به ما می‌آموزد که بلندپرواز باشیم، از مرزها عبور کنیم و برای رسیدن به اهدافمان بی‌وقفه تلاش کنیم.

منبع: آینده‌نگر

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78029

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام