در دیدار وزیر مختار سفارت کرواسی در ایران و عضو هیات رئیسه اتاق تهران مطرح شد
توافق برای توسعه همکاریها در محور تهران زاگرب
1402/12/05
298
این مطلب را به اشتراک بگذارید
برانیمیر لونچار، وزیر مختار سفارت کرواسی در ایران، و فرزین فردیس عضو هیات رئیسه اتاق تهران، با یکدیگر دیدار و گفتوگو کردند. دو طرف در این دیدار بر تلاش همهجانبه برای توسعه همکاریهای بخش خصوصی دو کشور و ارتقا سطح مبادلات تجاری تاکید کردند.
در راستای توسعه روابط تجاری خارجی بخش خصوصی با دیگر کشورها، برانیمیر لونچار، معاون سفیر کرواسی در ایران و فرزین فردیس، عضو هیات رئیسه اتاق تهران، با یکدیگر دیدار کرده و درباره راههای بهبود و تعمیق تعاملات دوجانبه به گفتوگو نشست.
عضو هیات رئیسه اتاق تهران در ابتدای این جلسه، ضمن معرفی اتاق بازرگانی تهران به عنوان دیرپاترین نهاد بخش خصوصی ایران و همچنین ظرفیتها و توانمندیهای این نهاد گفت که اتاق تهران در حال حاضر با بیش از 30 هزار عضو، تلاش میکند خدماتی کیفی و کاربردی در حوزه تولید، صادرات، واردات و سرمایهگذاری به فعالان اقتصادی بخش خصوصی ارائه کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، فرزین فردیس تلاش برای اثرگذاری در تدوین قوانین و مقررات و حمایتگری و شبکهسازی میان تجار را از دیگر اقدامات اتاق تهران در جهت صیانت و پیشبرد منافع اعضا عنوان کرد.
او با اشاره به برخی ظرفیتهای بالقوه برای توسعه روابط و تعاملات میان دو کشور ایران و کرواسی گفت: ظرفیتهای بسیاری برای همکاری در زمینه محصولات غذایی حلال و حوزه کشاورزی وجود دارد. در عین حال این همکاری به سایر حوزهها از جمله کشتیسازی نیز قابل تعمیم است.
در ادامه این جلسه، برانیمیر لونچار، معاون سفیر کرواسی در ایران طی سخنانی با اشاره به علاقمندی کرواتها برای افزایش ارتباطات با تجار ایرانی از اهمیت و ضرورت شناخت توانمندیهای روز دو طرف از یکدیگر سخن گفت و تبادل هیاتهایی تجاری برای دستیابی به این شناخت را مورد تاکید قرار داد. او همچنین پیشنهاد کرد که اتاق بازرگانی تهران از ظرفیت گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران برای توسعه روابط و تعامل بین دو کشور بهره بگیرد.
همچنین حسامالدین حلاج، معاون امور بینالملل اتاق تهران، از آمادگی این اتاق برای تبادل اطلاعات شرکتها و زمینهسازی برای انتقال دانش میان بنگاههای ایرانی و کروات سخن گفت.
نظر خود را بنویسید