اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون یک بیانیه مشترک منتشر کردند

بخش خصوصی ثابت‌قدم و افراشته ایستاده است

...

اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران، اتاق تعاون ایران، اتاق اصناف، کانون عالی کارفرمایی ایران و خانه صنعت، معدن و تجارت در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که بخش خصوصی کشور بنا به تکلیف خود و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری برای رونق تولید ملی ثابت‌قدم و با قامتی برافراشته ایستاده است. بخش خصوصی در این بیانیه خواستار تعطیلی دو روز جمعه و شنبه برای پایان هفته شده است.

نهادهای بخش خصوصی کشور در بیانیه‌ای بر ایستادگی خود بر اهداف ملی کشور برپایه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای اعتلای اقتصاد کشور تاکید کردند. بخش خصوصی کشور در این بیانیه با اشاره به طرح اصلاح تعطیلات پایان هفته، خواستار تعطیلی روزهای جمعه و شنبه به‌جای پنجشنبه و جمعه شده و آن را در جهت انطباق بیشتر با بازارهای بین‌المللی و ایجاد فرصت بیشتر برای توسعه تجارت خارجی و به‌ویژه صادرات شده است.

در این بیانه که از سوی محمدرضا نجفی‌منش، به نمایندگی از اتاق تهران امضا شده است، بخش خصوصی کشور از ایستادگی خود در راه تحققی آرمان‌ها و اهداف ملی سخن گفته است. نمایندگان بخش خصوصی تاکید کرده‌اند که در سالیان گذشته که کشور عزیز و ملت سرافزارمان آماج تحریم‌های زورمابانه قرار داشته‌، بخش خصوصی اقتصاد ملی نه‌تنها گامی پس نکشیده بلکه بنا به تکلیف شرعی و ملی خود در خط مقدم اقتصاد مقاومتی و کارزار بی‌وقفه برای به اعتلا رساندن رونق تولید ملی حای داده است، امروز این یخش از فعالیت‌های اقتصادی ایران اسلامی مفتخر به آن است که پیرو رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، نقش خود را در این مصاف نابرابر ایفا نموده و هم‌چنان در راه تحقق آزمان‌ها و اهداف ملی، ثابت قدم و با قامتی افراشته ایستاده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 در سالیان گذشته که کشور عزیز و ملت سرافزارمان آماج تحریم‌های زورمآبانه قرار داشته‌اند، بخش خصوصی اقتصاد ملی نه‌تنها گامی پس نکشیده بلکه بنا به تکلیف شرعی و ملی خود در خط مقدم اقتصاد مقاومتی و کارزار بی‌وقفه برای به اعتلا رساندن رونق تولید ملی جای داده است، امروز این بخش از فعالیت‌های اقتصادی ایران اسلامی مفتخر به آن است که پیرو رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، نقش خود را در این مصاف نابرابر ایفا نموده و هم‌چنان در راه تحقق آزمان‌ها و اهداف ملی، ثابت قدم و با قامتی افراشته ایستاده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به نیابت از جامعه بزرگ و پرافتخار صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان به مناسبت طرح اصلاح لایحه قانون مدیریت خدمات کشورزی و ساماندهی تعطیلات پایان هفته در مجلس شورای اسلامی، در عین پشتیبانی از این اقدام خطیر که می‌تواند جهشی بلند به سوی ارتقای حقوق شهروندی، قوانین کار و بهبود محیط کسب‌وکار باشد، امید دارد که تصمیم نهایی نمایندگان مردم در خانه ملت، مانع از زیان و آثار نامطلوب بر مبادلات بین‌المللی شده و با بهره‌گیری از تجربه دولت‌ها به‌ویژه همسایگان در هماهنگ‌سازی روزهای تعطیل خود با بازارهای جهانی، راهی به‌غایت سنجیده برگزیند. بدیهی است که اعلام تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه، روزهای کاری مشترک با قاطبه کشورهای جهان را به سه روز در هفته کاهش داده و متضمن خسارت قابل توجهی به مبادلات تجاری خواهد بود. در حالی که در نظر گرفتن روزهای جمعه و شنبه به سبب هم‌آوایی زمانی با غالب کشورهای اسلامی از تحمیل هزینه‌های غیرضروری بر مراودات بین‌المللی جلوگیری می‌کند.

انتخاب روز شنبه به منزله دومین روز تعطیلات هفته نه‌تنها با ملزومات تجارت جهانی هماهنک است، بلکه با یکسان کردن تقویم کاری با کشورهای همسایه، رونقی تازه به سیاست همسایگی و تحکیم پیوندهای منطقه‌ای می‌بخشد. در سایه عنایات خداوند متعال، توجه خاص مسئولان امر و به‌ویژه دلسوزان نظام و نظر به موارد پیش‌گفته، انتظار می‌رود مجلس محترم شورای اسلامی به فراخور حمایت از رشد تولید که سرآغازی است بر خاموش کردن شعله امید در دل بدخواهان ایران اسلامی، مطالبات و نگرانی‌های فعالان اقتصادی را مورد توجه قرار داده و بیش از پیش، بستر را برای جان‌بخشی به پیکره اقتصاد ملی و احیای تعاملات بین‌المللی ایران سربلند هموار کند، ان‌شاالله.

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?77449

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام

مطالب مرتبط