امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق تهران و کنگره بینالمللی AIM
توافق برای رونق بخشیدن به سرمایهگذاری در بخشهای اولویتدار ایران
1402/11/11
334
این مطلب را به اشتراک بگذارید
اتاق بازرگانی تهران و کنگره بینالمللی AIM یک تفاهمنامه همکاری برای فعالیت مشترک در حوزههای تبادل اطلاعات، ارتباط چندجانبه با سازمانها و نهادهای سرمایهگذار و حضور در این رویداد سالانه امضا کردند.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و کنگره بینالمللی AIMیک تفاهمنامه همکاری امضا کردند. به موجب این تفاهمنامه که به صورت آنلاین و توسط محمود نجفی عرب، رئیس اتاق تهران و فریال مستوفی رئیس مرکز خدمات سرمایهگذاری اتاق تهران به امضا رسید، دو طرف نسبت به همکاریهای مشترک، تبادل اطلاعات و دانش، حضور تاثیرگذارتر ایران در این رویداد و برقراری ارتباط با سایر سازمانهای بینالمللی، شرکتهای فعال در زمینه سرمایهگذاری و سرمایهگذاران متعهد شدند.
در نشست آنلاین امضای این تفاهمنامه، رئیس مرکز خدمات سرمایهگذاری اتاق تهران با اشاره به فعالیتهای کنگره AIM گفت: کنگره یا نشست سالانه سرمایهگذاریAIM ابتکاری است که از سال 2011 توسط بنیاد جهانی AIM در کشور امارات برگزار میشود و طی 11 سال گذشته این نشست در شهر ابوظبی برگزار شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، فریال مستوفی با بیان اینکه این کنگره فعالیتهای خود را به بخشهایی چون کشاورزی، انرژی، تامین مالی، سلامت، گردشگری و آموزش توسعه داده است، افزود: تعداد کشورهای شرکتکننده در این رویداد از 46 مشارکتکننده در سال 2011 به 175 شرکتکننده در سال 2023 افزایش یافته است. کنگره AIM بستری برای پرداختن به روندها و استراتژیهای سرمایهگذاری و چالشهایی است که کشورها در مسیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایهگذاری با آن مواجه میشوند.
به گفته مستوفی، هماکنون 300 نهاد و مجموعه شامل سازمانهای بینالمللی نظیر آنکتاد UNCTAD، یونیدو UNIDO ، UNWTO، WHO، اتاقهای بازرگانی در نقاط مختلف دنیا، آژانسهای سرمایهگذاری و دانشگاهها با نشست سالانه سرمایهگذاری کنگره (AIM)تفاهمنامه همکاری امضا کردهاند.
رئیس مرکز خدمات سرمایهگذاری اتاق تهران با بیان اینکه هیچ سازمان و نهادی به نمایندگی از کشور ایران در این سازمان و رویداد حضور نداشته است، ادامه داد: امضای تفاهمنامه میان اتاق بازرگانی تهران و کنگره مذکور، برای همکاریهای مشترک، تبادل اطلاعات و دانش، حضور تاثیرگذارتر ایران در این رویداد و ارتباط گرفتن با سایر سازمانهای بینالمللی و شرکتهای فعال در زمینه سرمایهگذاری راهگشا خواهد بود.
در ادامه، رئیس اتاق تهران نیز با بیان اینکه امضای این تفاهمنامه یک مرحله مهم در تقویت همکاری و ساخت پلهای ارتباطی میان اتاق تهران و کنگره AIMاست، افزود: هر دو سازمان هدف مشترکی از جمله ترویج سرمایهگذاری، توسعه اقتصادی و رشد پایدار را دارند. با هم سو کردن منابع، تخصصها و ارتباطاتمان، فرصتها و موقعیتهای جدیدی برای اعضا و نهادهای ذیربط خواهیم ساخت.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمود نجفی عرب با اشاره به اینکه کنگره AIM به عنوان یکی از برترین بسترهای ترویج سرمایهگذاری و تسهیل همکاریهای تجاری شناخته شده است، توضیح داد که اتاق تهران با بیش از 31 هزار عضو، به عنوان بزرگترین و قدیمیترین اتاق بازرگانی در ایران، از طریق نمایندگی از بخش واقعی خصوصی ایران، تجارت، سرمایهگذاری و رشد اقتصادی را در کشور ترویج میدهد.
رئیس اتاق تهران با تاکید بر اینکه امضای این تفاهمنامه به ما امکان میدهد جریان سرمایهگذاری را تقویت کرده و رشد اقتصادی را در منطقه ایجاد کنیم، پیشنهاد کرد که این همکاری به سمت و سوی شناسایی پروژههای سرمایهگذاری، تسهیل سرمایهگذاری و ارائه راهنمایی و پشتیبانی به سرمایهگذارانی که به دنبال فرصتهای سرمایهگذاری در ایران و فراتر از آن هستند، سوق پیدا کند.
در ادامه این جلسه و پس از امضای تفاهمنامه همکاری، مقرر شد که اتاق تهران با محوریت مرکز خدمات سرمایهگذاری پتانسیلهای سرمایهگذاری در بخشهای اولویت دار را برای کنگره بینالمللی AIMارسال کرده و تعاملات سازندهای را برای جذب سرمایهگذار آغاز کند.
نظر خود را بنویسید