کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد
همگام باهم در مسیر سبز کاهش رد پای کربن
1402/11/07
222
این مطلب را به اشتراک بگذارید
کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه ایران ششمین تولیدکننده بزرگ گاز دیاکسید کربن در دنیاست، تاکید کرد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار باید با فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف از ظرفیت همه آحاد جامعه برای حفظ محیط زیست و کاهش تولید گازهای گلخانهای سود برد.
گازهای گلخانهای همانند دیاکسید کربن و متان از جمله عوامل اساسی تغییرات آب و هوایی هستند. این گازها میتوانند انرژی خورشیدی را در جو زمین حبس کرده و منجر به گرم شدن هوا و کره زمین شوند که یکی از خطرناکترین تاثیرات آن، ذوب شدن یخچالهای قطبی و افزایش سطح آب اقیانوسهاست.
در چنین شرایطی روی آوردن به اهداف توسعه پایدار، بهترین راهکار است و با نگاه ویژهای که به اهمیت کاهش انتشار گازهای گلخانهای دارد، در مقابله با چالشهای زیست محیطی بسیار موثر عمل خواهد کرد.
همانطور که میدانیم کشور ما ایران ششمین کشور بزرگ تولیدکننده گاز دیاکسید کربن در جهان است و متاسفانه 2 درصد این گاز گلخانهای در کشور ما تولید میشود. از این رو کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران، در راستای مسئولیت اجتماعی خود، قصد دارد به عنوان تریبون بخش خصوصی فرهنگسازی اصلاح الگوی مصرف را در سطح جامعه ترویج کند و بهعنوان نخستین گام، راهکارهای سادهای را برای کاهش رد پای کربن به اطلاع عموم جامعه میرساند.
تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای به عنوان یک هدف کلان و توسعه پایدار به عنوان یک فرآیند گسترده و جامع میتواند همزمان باعث بهبود وضعیت محیط زیست و افزایش سطح کیفیت زندگی بشریت شود. همه ما در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست مسئول هستیم.
نظر خود را بنویسید