رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد
تاثیر معاینه فنی موتورخانهها در کاهش آلایندههای منابع ثابت
1402/10/16
249
این مطلب را به اشتراک بگذارید
سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران، با انتقاد از توقف اجرای معاینه فنی الزامی موتورخانههای ساختمانهای مسکونی، اداری و عمومی اعلام کرد که رعایت استانداردهای لازم در موتورخانهها علاوه بر کنترل مصرف گاز بین 10 تا 15 درصد، انتشار آلایندههای منابع ثابت را نیز تا حدود 35 درصد کاهش میدهد.
رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران بر لزوم رعایت استاندارد معاینه فنی موتورخانهها به عنوان راهکاری برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، سعید تاجیک گفت: رعایت استاندارد معاینه فنی موتورخانههای ساختمانهای مسکونی، اداری و عمومی، یکی از اصول لازم در قانون هوای پاک بهشمار میآید اما بهرغم پیگیریهای سازمان ملی استاندارد، در حال حاضر به دلیل عدم همکاری سایر دستگاهها، اجرای این بند متوقف شده است.
او ادامه داد: یکی از دلایل مضاعف بر بروز آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و کوچک که بهویژه در فصل زمستان دچار آن هستیم، افزایش استفاده از موتورخانهها و کیفیت گاز مصرفی است که البته به دور از نظارتهای لازم و مربوطه صورت میگیرد.
تاجیک با اشاره به الزام استانداردهای آلایندگی در بعد منابع ثابت، مطرح کرد: اجرای این استاندارد، علاوه بر کنترل مصرف موتورخانهها و کاهش مصرف گاز تا 10 الی 15 درصد، انتشار آلایندههای منابع ثابت را نیز تا حدود 35 درصد کاهش میدهد.
رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست با تاکید بر همکاری بخش خصوصی و سازمانهای نظارتی، افزود: اقداماتی نظیر منوطسازی تمدید انشعاب گاز به دریافت تائیدیه استاندارد موتورخانهها، یکی از راهکارهای کاهش شدت آلودگی هوا در حوزه آلایندگی منابع ثابت است که در گام نخست، میتوان این رویه را درخصوص ساختمانهای عمومی و دولتی جاری ساخت.
نظر خود را بنویسید