حجم بازار اینستاگرام در سال 70 هزار میلیارد تومان است
1401/08/22
92
این مطلب را به اشتراک بگذارید
به نظر می رسد با تاکید بر عضویت هرچه بیشتر کاربران ایرانی در پتلفرم های داخلی، فیلترینگ اینستاگرام بیشتر مورد تایید قرار بگیرد. این درحالی است که به گفته فعالان بخش خصوصی، ادامه این فیلترینگ به فعالیت کسب وکارهای ایرانی در خلاء دامن می زند.
در ادامه فیلترینگ شبکه های اجتماعی واتس اپ و اینستاگرام، گزارش های رسمی از اعدادی تازه درباره حجم فعالیت های اقتصادی در این شبکه ها می گوید. به تازگی مرکز ملی فضای مجازی، در گزارشی حجم بازار اینستاگرام در ایران را 70 هزار میلیارد تومان در سال برآورد کرده است. هم چنین پیش از این، تکراسا از 310 تا 470 هزار تومان سفارش در روز در اینستاگرام خبر داده بود که عدد سالانه میزان فروش در این شبکه اجتماعی را با در نظر گرفتن متوسط 170 هزارتومان در هر 400 هزار سفارش، به 25 هزار میلیارد تومان می رساند.
مرکز ملی فضای مجازی می گوید سهم ترافیک اینستاگرام از کل حجم بازار فروش ترافیک توسط اپراتورهای ارتباطی ثابت و سیار ۵۰ درصد بوده و معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال جمع بندی شده است. همچنین در لایه دوم اقتصاد دیجیتال برآورد حجم بازار اینستاگرام در بخش محصول فعالیت خدماتی همچون خدمات تبلیغاتی، خدمات پشتیبانی مشتریان، خدمات لجستیک، خدمات راهکار جامع در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد میشود. این گزارش حجم بازار اقتصاد دیجیتال شده که صفحه فروشگاههای مختلف را شامل میشود را در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.
در گزارش مرکز ملی فضای مجازی، تعداد صفحه های مشاغل خرد در اینستاگرام 415 هزار صفحه اعلام شده است که این رقم، مشاغل خانگی و زیرپله ای را هم در بر می گیرد. هم چنین 60 درصد از مشاغل ایجاد شده در اینستاگرام مدیریت صفحه های اینستاگرامی و جذب مخاطب را در بر می گیرد و سهم بازار این گروه 7.5 درصد از کل بازار مشاغل در این شبکه اجتماعی است.
گزارش ها می گوید 44 میلیون کاربر فعال اینستاگرامی در ایران وجود دارد. مرکز ملی فضای مجازی اکنون در گزارش خود از عضویت 23 میلیون کاربر در پتلفرم های داخلی خبر داده است. به نظر می رسد با تاکید بر عضویت هرچه بیشتر کاربران ایرانی در پتلفرم های داخلی، فیلترینگ اینستاگرام بیشتر مورد تایید قرار بگیرد. این درحالی است که به گفته فعالان بخش خصوصی، ادامه این فیلترینگ به فعالیت کسب وکارهای ایرانی در خلاء دامن می زند. علیرضا کلاهی صمدی در این باره، در الگو گرفتن از چین در فیلترینگ این شبکه ها گفت:«ایران ۸۰ میلیون نفری با تولید ناخالص ملی ۲۰۰ میلیارد دلاری را با کشور ۱.۵ میلیارد نفری با تولید ناخالص داخلی ۲۰۰ تریلیون دلاری چین نمیتوانیم مقایسه کنید. به نظر من، تازه آنها هم در خلاء کار میکنند».
نظر خود را بنویسید