گوگل چقدر ما را می شناسد؟

از دست تبلیغات موتور جست وجو چطور خلاص شویم؟

...

حساب گوگل را باز کنید، روی آواتار خود کلیک کنید، بخش مدیریت حساب گوگل را باز کنید و در بخش تنظیم داده ها و حریم خصوصی سراغ Ad Personalization بروید. اینجا می توانید ببینید که به طور پیش فرض، همه چیز برای شخصی سازی تبلیغات آماده است.

 آیا جوک های ما خنده دار است؟ داستان هایی که تعریف می کنیم، برای مردم جذاب است؟ مردم ما را دوست دارند یا ما غیرقابل تحمل ایم؟ یافتن پاسخ این پرسش ها در جامعه انسانی به سختی ممکن است. اما در مورد گوگل ماجرا فرق می کند. در گوگل، بدون به جریان افتادن گفت وگوهای آزاردهنده می توان فهمید که این موتور جست وجو درباره ما چه فکر می کند.

به گزارش سایت fiorreports، زمانی که در وب جست وجو می کنیم، ویدئو تماشا می کنیم، در یوتیوب چیزهایی  می بینیم یا برای یافتن مسیر بازگشت به خانه از نقشه گوگل استفاده می کنیم، آگهی هایی به ما نشان داده می شود. محتوای این تبلیغات را  گوگل تعیین می کند. آن هم براساس چیزهایی که  ما در این موتور جست وجو دنبال می کنیم. گوگل از جست وجوهای ما، به تصویری از ما می رسد و براساس آن علائق ما را تشخیص می دهد. اما نکته ناشناخته این است که ما تا چه اندازه در تغییر دیدگاه گوگل نسبت به خودمان توانایی داریم.

مجموعه داده ها در گوگل یک شمشیر دو لبه است. نخست اینکه شخصی سازی داده ها به این معناست که شما برندها و ویدئوهای کسل کننده درباره کالاهایی که هرگز نمی خرید را نمی بینید. برای مثال تا زمانی که بچه دار نشده اید، خبری از تبلیغ پوشک و کالسکه بچه نیست. اما از طرف دیگر، شخصی سازی تبلیغات شما را به هدف شرکت های تبلیغاتی تبدیل می کند. هرچه بیشتر برای خرید این کالاها پول خرج کنید، گوگل و  شرکت های تبلیغاتی پول بیشتری در می آورند. بعضی با این نکته مشکلی ندارند. آن ها حریم خصوصی شان را با این شرکت فناوری بزرگ به اشتراک گذاشته اند. اما اگر با این مسئله مشکلی دارید،  می توانید از تبلیغاتی که برای شما تهیه می شود، به آسانی خلاص شوید.

نخستین کار این است که حساب گوگل را باز کنید، روی آواتار خود کلیک کنید، بخش مدیریت حساب گوگل را باز کنید و در بخش تنظیم داده ها و حریم خصوصی سراغ Ad Personalization بروید. اینجا می توانید ببینید که به طور پیش فرض، همه چیز برای شخصی سازی تبلیغات آماده است. شما می توانید با خاموش کردن این گزینه، کار خود را پیش ببرید اما پیش از انجام این کار، به داده های طبقه بندی شده از جست وجوهایی که انجام داده اید سری بزنید تا ببینید گوگل چه تصویری از شما برای ارائه تبلیغات آماده کرده و این تصویر تا چه اندازه دقیق است. این دسته بندی ها از سن تا جنس و زبان هایی که با آن صحبت می کنید را شامل می شود.

دسته بعدی علائقی است که دنبال می کنید. در این زمینه ممکن است گوگل خیلی دقیق عمل نکرده باشد و بعضی نکته ها خنده دار به نظر برسد.

 اگر می خواهید گوگل درباره آنچه هستید، سردرگم باقی بماند، شاید بخواهید این طبقه ها را دست نخورده به حال خود بگذارید. اما اگر می خواهید به طور کلی از دست این تبلیغ ها خلاص شوید، تنها راه این است که شخصی سازی تبلیغات را به طور کامل خاموش کنید.

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام