امریکا، مدیران بانک های روسی را هدف تحریم ها قرار می دهد

گروه 7 متعهد شد که واردات نفت از روسیه را قطع کند

...

روسیه برای درآمد حاصل از صادرات انرژی به شدت به اروپا متکی است و اروپا برای تامین سوخت خود به شدت روسیه وابسته است. در ماه فوریه، زمانی که نیروهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین جمع شدند،‌ آلمان خط لوله 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 را لغو کرد، کاری که اروپا را از 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال و روسیه را از ده ها میلیارد دلار درآمد احتمالی گاز محروم می کند.

اعضای گروه هفت روز یکشنبه متعهد شدند که واردات نفت روسیه را ممنوع کرده و به تدریج متوقف کنند و ایالات متحده هم سه کانال تلویزیونی روسیه و 35 مدیر بانکی روسیه را به عنوان بخشی از آخرین مجموعه تحریم ها علیه کرملین به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین تحریم خواهد کرد. فوربز گزارشی از آخرین وضعیت تحریم ها علیه روسیه نوشت.

کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده و گروه هفت، گروهی از کشورهای ثروتمند که شامل ایالات متحده هم می شود، در مورد آخرین دور تحریم ها و محدودیت های واردات نفت علیه روسیه توافق کردند.

تحریم های جدید ایالات متحده، ایستگاه های تلویزیونی همسو با کرملین، Channel One Russia، NTV و Russia-1 را که همگی مطالبی در حمایت از جنگ روسیه پخش می کردند را هدف قرار می دهد.

به گفته کاخ سفید، این سیاست، شرکت های امریکایی را از ارائه پول تبلیغاتی یا تجهیزات پخش مانند دوربین و میکروفن به این ایستگاه های تلویزیونی منع می کنند.

ایالات متحده همچنین 8 مدیر Sberbank، بزرگترین بانک روسیه و 27 مدیر اجرایی از Gazprombank، سومین بانک بزرگ روسیه را که قبلا از تحریم های اعمال شده توسط مقامات امریکایی و اروپایی علیه بخش بانکی روسیه تحت تاثیر قرار نگرفته بودند، تحریم کرد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که محدودیت های روادید برای حدود 2600 مقام نظامی روسیه و بلاروس مرتبط با جنگ علیه اوکراین و همچنین اجرای سیاست محدودیت ویزا برای مقامات نظامی روسیه که متهم به نقض حقوق بشر در اوکراین هستند را هدف قرار می دهد.

بسته تحریم ها همچنین امریکایی ها را از ارائه خدمات در زمینه حسابداری، مشاوره مدیریت و سایر زمینه های تجاری به مردم روسیه منع می کند، اقدامی که به گفته دولت امریکا، مخفی کردن ثروت برای الیگارشی های روسی را سخت تر می کند.

 

*آنچه ما نمی دانیم

یک مقام ارشد دولت بایدن روز یکشنبه گفت: اعضای اروپایی گروه 7 -فرانسه، آلمان و ایتالیا- هنوز در نهایی کردن چارچوب زمانی برای ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند. مقامات آلمانی اشاره کرده اند که این کشور می تواند نفت روسیه را تا پایان تابستان به تدریج حذف کند. ایالات متحده هم واردات نفت، گاز طبیعی مایع و زغال سنگ روسیه را از ماه مارس ممنوع کرده است.

 

*پس زمینه کلیدی

روسیه برای درآمد حاصل از صادرات انرژی به شدت به اروپا متکی است و اروپا برای تامین سوخت خود به شدت روسیه وابسته است. در ماه فوریه، زمانی که نیروهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین جمع شدند،‌ آلمان خط لوله 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 را لغو کرد، کاری که اروپا را از 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال و روسیه را از ده ها میلیارد دلار درآمد احتمالی گاز محروم می کند.

آلمان از اعمال تحریم های شدید علیه سازمان هایی مانند گازپروم خودداری کرده است، چرا که این کشور برای تامین بیشتر سوخت خود به روسیه وابسته است. با این حال، آلمان در چند ماه گذشته به سرعت وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش داده است و در ماه مارس با قطر برای تامین گاز طبیعی بیشتر به توافق رسید.

رویترز در ماه آوریل گزارش داد که روسیه اکنون 40 درصد از واردات گاز طبیعی آلمان را به خود اختصاص داده است که کمتر از 55 درصد قبل از حمله به اوکراین بوده است. همچنین روسیه 25 درصد از واردات نفت آلمان را به خود اختصاص داده که نسبت به 35 درصد قبل از حمله، کمتر است.

یک مقام ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفت که اگرچه 27 مدیر Gazprombank هدف تحریم های جدید قرار گرفته اند، اما تحریم ها متوجه خود بانک که متعلق به شرکت گازپروم، بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی روسیه است، نمی شود. برخی دیگر از بانک های بزرگ روسیه، مانند Sberbank و  VTB مستقیما توسط ایالات متحده تحریم شده اند که مانع از تجارت افراد امریکایی با آنها می شود.

تحریم های جدید یک روز قبل از جشن روز پیروزی روسیه که یادآور نقش اتحاد جماهیر شوروی در شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم بود، اعلام شد. روز تسلیم نازی ها، در ایالات متحده گرامی داشته می شود و به عنوان روز پیروزی در اروپا یا روز  V-E یک روز قبل از جشن روسیه برگزار می شود.

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?72915

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام