مسافرت همچنان خطرناک است

امریکا ممنوعیت های سفر را افزایش می‌دهد

...

وزارت امورخارجه ایالات متحده در حال حاضر 34 کشور از حدود 200 کشور را به‌عنوان سطح 4 (ممنوعیت سفر) معرفی کرده است، ازجمله کشورهایی مانند چاد، کوزوو، کنیا، برزیل، آرژانتین، هائیتی، موزامبیک، روسیه و تانزانیا. اما برای رسیدن به سطح 80 درصد از کشورهای جهان باید 130 کشور دیگر به این لیست اضافه شود.

وزارت امور خارجه ایالات‌متحده روز دوشنبه با اشاره به خطر بی‌سابقه برای مسافران از بیماری همه‌گیری کووید 19 راهنمای «سفر نکن» را به حدود 80 درصد از کشورهای جهان افزایش داده است. سی ان بی سی گزارشی از افزایش محدودیت‌های سفر از امریکا منتشر کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: این به‌روزرسانی منجر به افزایش قابل‌توجهی در تعداد کشورها در سطح چهار می‌شود. سطح 4، کشورهایی است که امریکایی‌ها نباید به آنجا سفر کنند که تقریباً 80 درصد کشورهای جهان را شامل می‌شود.

این وزارت خانه در حال حاضر 34 کشور از حدود 200 کشور را به‌عنوان سطح 4 معرفی کرده است، ازجمله کشورهایی مانند چاد، کوزوو، کنیا، برزیل، آرژانتین، هائیتی، موزامبیک، روسیه و تانزانیا. اما برای رسیدن به سطح 80 درصد از کشورهای جهان باید 130 کشور دیگر به این لیست اضافه شود.

وزارت امور خارجه امریکا گفت: این حرکت به معنای ارزیابی مجدد وضعیت فعلی بهداشت در برخی کشورها نیست، بلکه منعکس‌کننده سیستم مشاوره سفر وزارت امور خارجه است که بیشتر شامل ارزیابی‌های موجود اپیدمولوژیک (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها) است.

به دلیل محدودیت‌های کووید 19، امریکایی‌ها از سفر به بیشتر کشورهای اروپایی خودداری کرده بودند. واشنگتن تقریباً تمام شهروندان غیرامریکایی که اخیراً در بیشتر اروپا، چین، برزیل، ایران یا آفریقای جنوبی بوده‌اند را از ورود منع کرده بود. کاخ سفید هیچ زمانی برای تعیین کاهش این محدودیت‌های اعلام نکرده است.

خطوط هوایی America، گروه تجاری به نمایندگی از شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل ایالات‌متحده در مورد اعلامیه وزارت امور خارجه گفت: صنعت هواپیمایی ایالات‌متحده مدافعی قوی برای توسعه‌ای ریسک محور و برنامه و استراتژی داده محور برای بازگرداندن سفرهای بین‌المللی است.

این گروه اعلام کرد که همچنان ادامه می‌دهد تا دولت فدرال به‌طور شفاف معیارها را تعیین کند. این شفافیت هم شامل معیارهای مشخص، جدول زمان‌بندی برای بازگشایی بازارهای بین‌المللی است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها بلافاصله دراین باره پاسخی نداده‌اند. اوایل این ماه، این مرکز گفت: افرادی که کاملاً علیه کووید 19 واکسینه شده‌اند، می‌توانند با خیال راحت در ایالت‌های کم‌خطر ایالات‌متحده سفر کنند. راشل والنسکی، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد که موارد ویروس کرونا همچنان در کشور وجود دارد.

او ادامه داد که در حال حاضر تعداد موارد مبتلایان همچنان بالاست. ما در حال حاضر مسافرت را توصیه نمی‌کنیم به خصوص برای افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند.

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?67929

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام