ممکن است مرگ‌های کرونایی تا ماه آوریل دو برابر شود

تا رسیدن واکسن زنده می‌مانیم؟

...

محققان گفته‌اند که افزایش 95 درصدی استفاده از ماسک می‌تواند جان 66 هزار نفر را تا اول آوریل در امریکا نجات دهد.

محققان بهداشت و درمان هشدار داده‌اند که تعداد فوت شدگان بر اثر کووید 19 در ایالات متحده ممکن است طی چند ماه آینده با وجود توزیع واکسن در سراسر این کشور، دو برابر شود. کشف واکسن کرونا، امیدواری زیادی در سرتاسر جهان ایجاد کرد، اما تا این واکسن به طور گسترده در دسترس قرار بگیرد، راه طولانی وجود دارد. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

طبق گزارش 4 دسامبر که توسط موسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن منتشر شده، پیش بینی می‌شود ایالات متحده تا اول آوریل 539 هزار مرگ و میر ناشی از کرونا را تجربه کند.

این در حالی است که طبق داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، بیش از 279 هزار نفر در ایالات متحده بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 14.3 میلیون نفر آلوده شده‌اند. انتظار می‌رود این کشور از اوایل ماه دسامبر یک یا چند واکسن را تصویب و توزیع کند.

طبق پیش بینی محققان موسسه سنجش و ارزیابی سلامت انتظار می‌رود واکسن کرونا تعداد کشته شدگان را قبل از اول آوریل 9 هزار نفر کاهش دهد. همچنین توزیع سریع واکسن با هدف قرار دادن افراد در معرض خطر می‌تواند 14 هزار نفر را نجات دهد.

به گفته کریستوفر موری مدیر موسسه سنجش و ارزیابی سلامت، افزایش گسترده واکسیناسیون در سال 2021 به این معنی است که ما به زندگی عادی برخواهیم گشت اما تا آن موقع همچنان چند ماه سخت پیش‌رویمان است.

او ادامه داد: ما باید حداقل تا ماه آوریل مراقب خودمان باشیم. تا زمانی که واکسن توزیع شود و همانطور که پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد، واکسن‌ها تاثیرگذار هستند.

محققان همچنین گفته‌اند که افزایش 95 درصدی استفاده از ماسک می‌تواند جان 66 هزار نفر را تا اول آوریل نجات دهد. موری همچنین از ایالت‌های مختلف خواست تا دستورالعمل‌هایی را برای کاهش شیوع و کاهش فشار بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی اجرا کنند.

موری گفت: به خصوص در نیم کره شمالی این مهم است که دولت‌ها محدودیت‌هایی برای تجمع جمعیت اعمال کنند و زدن ماسک را اجباری کنند. جایی که موج زمستان باعث افزایش جهش در عفونت‌ها می‌شود. هنوز افرادی زیادی در معرض آلودگی قرار دارند و احتمالاً قبل از کامل شدن واکسن می‌میرند.

ایالات متحده در حال ورود به مرحله جدید وحشیانه همه گیری است. با گسترش عفونت در سرتاسر این کشور و بستری‌ها در بیمارستان‌ها، با رکوردی تازه از بیماران نسبت به ابتدای همه گیری مواجه شده است.

طبق داده‌های دانشگاه جان هاپکینز این کشور روز جمعه بیش از 227 هزا رو 800 مورد مبتلا به کووید-19 گزارش کرده است. این میزان از زمان آغاز همه گیری یک رکورد است. در عین حال 2600 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. ایالات متحده به طور متوسط روزی 2000 مرگ و میر ناشی از کرونا را گزارش می‌دهد.

 

لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?66185

نظر خود را بنویسید

ارسال پیام