استارتاپ، هر روز یک مسئله دارد؛ یک روز مسئله سرمایه را دارد، یک روز با توسعهدهندهاش به مشکل میخورد، روز دیگر بدنه دولتی مانع کارش میشود و…
برای اینکه از پس خیلی از کارخانه خانه بربیایید نیازمند یک «جعبهابزار» حرفهای دارید و البته دانش فنی ویژه همهچیزهایی که این روزها اپلیکیشن و استارت آپ «آچاره» در اختیار شما قرار میدهد. آچاره، بهعنوان اولین و بزرگترین سامانه هوشمند ارائهدهنده خدمات در بستر فناوری اطلاعات است که به همت جمعی از فارغالتحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، فعالیتش را از سال 1395 آغاز کرده است. آچاره در تلاش است تا بستری فراهم سازد که در آن مشتریان خدمات بتوانند در کمترین زمان دغدغههای مربوط به نظافت، تعمیرات، کارواش، امور مربوط به آموزش و مشاوره و چندین و چند خدمت دیگر را با پایینترین قیمت و بالاترین کیفیت، انجام دهد.
آچاره بیش از 300 سرویس ارائه میدهد که بعضی از آنها شامل: نظافت و پذیرایی، تعمیرات منزل، بازسازی و دکوراسیون، کارواش، خدمات خودرو، خدمات رایانه و.. میشود. تمامی این خدمات در شهر تهران (از غرب تا شرق تهران و از شمال تا جنوب تهران) و شهرهای اطراف تهران شامل رودهن، اسلامشهر، رباطکریم و همچنین شهرهای اصفهان، مشهد، کرج، قزوین، کرمانشاه، تبریز، اراک، ساری و قم ارائه میشود. ثبت سفارش در سامانه آچاره رایگان بوده و در برخی خدمات مانند نظافت و پذیرایی هزینهها بر اساس میزان ساعت درخواستی برای انجام کار بوده که این هزینه در فرایند ثبت سفارش قابلمشاهده است.
یکی از نکات جالب ثبت سفارش در آچاره این است که میتوانید متخصص موردنظر را بر اساس رزومه کاری، تعداد انجام کار، امتیازات و نظرات دیگر مشتریان و درنهایت هزینهای که اعلام کردهاند انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که هزینه انجام کار پس از اتمام کار متخصص پرداخت خواهد شد. تعداد کاربران آچاره در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار نفر است که حامد تاجالدین بنیانگذار آچاره میگوید تا پایان دیماه به بیش از یکمیلیون نفر میرسد و بعد از قرارداد سرمایهگذاری با همراه اول، میخواهند این رقم تا شب عید، به دو و نیم میلیون نفر برسد. او درباره شکست و پیروزی استارت آپ ها حرفهای تازه و مهمی دارد:« در مورد شکست استارت آپها و ارتباط این شکست با سرمایهگذار و بدقولیاش و… باید چند نکته را برای افرادی که شاید تجربه کمتری دارند. ممکن است پول سرمایهگذار بهموقع نرسد، آیا باید کسبوکارمان را تعطیل کنیم؟ قطعاً نه! ما باید به هر صورتی که شده کسبوکارمان را حفظ کنیم. من معتقدم که بدقولیها و نرسیدن پول و چنین ریسکهایی، بخشی از کار استارتاپهاست. هر بنیانگذاری باید چنین روزهایی را پیشبینی کند. بنابراین به فکر چانهزنیها با دیگران برای جذب سرمایه باشد. حتی داراییهایش را بفروشد و کسبوکارش را نگه دارد. در فضای کار استارتاپی، جایی برای پا روی پا انداختن و منتظر پول سرمایهگذار بودن، وجود ندارد. ما باید یاد بگیریم که در چنین شرایطی به دنبال راهحل باشیم. استارتاپ، هر روز یک مسئله دارد؛ یک روز مسئله سرمایه را دارد، یک روز با توسعهدهندهاش به مشکل میخورد، روز دیگر بدنه دولتی مانع کارش میشود و… با همه این احوال، یک استارتاپ باید بتواند راهحلی پیدا کند که مسائلش را حل کند.»
نظر خود را بنویسید