١- حقوق همه مديران و كاركنان دولت و هر شركتي كه دولت باواسطه يا بيواسطه در آنها سهامدار است (اعم از شبه دولتي و نيمه دولتي و خصولتي) باید همانند تمام ممالك پيشرفته رقمي مشخص و ثابت باشد كه در سامانههاي قابل دسترسي براي عموم بهصورت شفاف اعلام شود و بساط همه استثنائات و رديفهاي متفرقه و پاداش و اضافه كار همانند كشورهايي مثل آمريكا برچيده شود.
٢- هيچ كس حق دريافت بيش از يك حقوق از دستگاههاي حاكميتي (دولتي و عمومي و خصولتي) نداشته باشد و بهكارگيري بازنشستگان در همه دستگاههاي حاكميتي يا دستگاههاي داراي سهام دولتي ممنوع شود.
٣- هر ريالي كه از بيتالمال يا دستگاههاي تغذيهشونده از بيتالمال (اعم از شركتهاي دولتي و شبه دولتي و نيمه دولتي و خصولتي) هزينه ميشود (چه بهصورت حقوق كاركنان و مديران و چه بهصورت پروژههاي مختلف) در سامانههاي قابل دسترسي به عموم بهصورت شفاف اطلاعرساني شود.
٤- تمام افراد ذينفع در فعاليتهاي اقتصادي كه عهدهدار پستهاي مديريتي كليدي به ويژه پستهاي مرتبط با فعاليت اقتصادي خود هستند دعوت به كنارهگيري شوند و در صورت امتناع از كناره گيري در مهلت مقرر، از سمت مديريتي خود عزل شوند.
سردبير روزنامه دنیای اقتصاد
منبع: دنیای اقتصاد

نظر خود را بنویسید