رئیس اتاق بازرگانی تهران از نمایشگاه ایران‌اگروفود بازدید کرد

نگرانی از آسیب ناترازی‌های انرژی بر صنعت غذا

تاریخ 1404/02/31 ساعت 13:06

محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، از سی‌ودومین نمایشگاه اگروفود بازدید و با صاحبان صنعت غذا و فعالان حوزه کشاورزی گفت‌وگو کردند. فعالان صنعت غذا و کشاورزی مهم‌‌ترین چالش کنونی خود را ناترازی انرژی و به طور خاص قطع برق عنوان کردند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در بازدید از سی‌و‌دومین نمایشگاه بين‌المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين‌آلات (ایران‌اگروفود) از غرفه شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده و تشکل‌های صنعت غذا و کشاورزی دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمود نجفی‌عرب که در بخشی از این بازدید، به همراه پیمان فلسفی، نایب‌‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در ملاقات با فعالان اقتصادی پیرامون ظرفیت‌های این صنعت در اقتصاد ایران و مهم‌ترین موانع و مشکلات آنان در توسعه بازارهای داخل و بین‌المللی گفت‌و‌گو کرد.‌

در این بازدید، فعالان صنعت غذا و کشاورزی، یکی از چالش‌های تولید در این بخش را ناترازی انرژی بیان کردند و یادآور شدند که قطعی برق کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، مشکلات جدی در عرصه تولید و به دنبال آن، صادرات و ماندگاری محصولات ایرانی در بازارهای هدف ایجاد کرده‌است.

رئیس اتاق تهران در گفت‌و‌گوهای خود با صاحبان شرکت‌ها و همچنین مدیران تشکل‌های صنعت غذا و کشاورزی، ضمن دعوت از فعالان اقتصادی و تشکل‌های این صنعت برای هم‌فکری با اتاق بازرگانی تهران در تهیه تدابیر و راهکارهای حل مشکلات بنگاه‌ها، فرصت تعامل و ارتباط سازنده میان اتاق تهران با دولت، مجلس و دستگاه قضا را مورد یادآوری قرار داد و تصریح کرد که این اتاق آماده است تا ضمن حفظ گفت‌و‌گو با دولت و حاکمیت، مطالبه‌گری بخش‌خصوصی را به طور جدی دنبال کند.

 

• گزارش تصویری