در ملاقات سفیر زیمبابوه و رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح شد

توسعه همکاری‌ها برای آشنایی تجار دو کشور از فرصت‌های اقتصادی

تاریخ 1404/02/31 ساعت 13:04

برایت کوپمبا، سفیر زیمبابوه در ایران با حضور در پارلمان بخش خصوصی پایتخت، با محمود نجفی عرب و فریدون وری‌نژاد، رئیس و دبیرکل اتاق بازرگانی تهران دیدار کرد. در این نشست دو طرف در رابطه با راه‌های توسعه مراودات تجاری بین دو کشور و کشت فراسرزمینی گفت‌وگو کردند.

سفیر زیمبابوه در ایران در دیدار با رئیس، دبیرکل و معاون بین‌الملل و توسعه تجارت اتاق بازرگانی تهران، ضمن اعلام آمادگی سفارت این کشور برای همکاری با اتاق تهران در راستای توسعه پیوند تجاری بنگاه‌های بخش خصوصی دو کشور، تصریح کرد که تجار و بازرگانان دو کشور می‌‌توانند پیام‌رسان فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی ایران و زیمبابوه به جامعه دو کشور باشند.

در این دیدار که سفیر جدید ایران در زیمبابوه نیز حضور داشت، رئیس اتاق تهران با اشاره به حجم محدود تجارت میان دو کشور، بر تدبیر راهکارهای اجرایی برای آغاز دوره تازه‌ای از مناسبات ایران و زیمبابوه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمود نجفی‌عرب با اشاره به برخی زمینه‌های همکاری اقتصادی دو کشور از جمله در حوزه آموزش، گردشگری سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی و نیز محصولات صنعتی، توجه به کشت فراسرزمینی با میزبانی زیمبابوه را مورد تاکید قرار داد که به گفته وی، می‌تواند از سوی بخش خصوصی ایران در دستورکار قرار گیرد.

وی در این جلسه آمادگی اتاق تهران برای دعوت از رئیس اتاق زیمبابوه و هیات تجاری از این کشور برای سفر به تهران و دیدار با بخش خصوصی ایران را اعلام کرد.

دبیرکل اتاق تهران نیز با اشاره به اهمیت شناخت بخش‌های اقتصادی دو کشور از توانمندی و ظرفیت‌های دو طرف، آمادگی اتاق تهران برای تشکیل کارگروه مشترک با بخش اقتصادی سفارت زیمبابوه در تهران به منظور بررسی زمینه‌های تجارت میان دو کشور را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، فریدون وردی‌نژاد توسعه گردشگری تخصصی با حضور تجار دو کشور و توجه به تقویت گردشگری سلامت به میزبانی ایران را از جمله محورهای شروع برای گسترش مناسبات اقتصادی ایران و زیمبابوه بیان کرد.

سفیر زیمبابوه در تهران نیز تلاش این کشور را در توسعه روابط اقتصادی با ایران بیان کرد و با اشاره به فقدان اطلاعات و آگاهی از ظرفیت‌های اقتصادی در دو کشور و شناخت محدود تجار دو طرف از فرصت‌ها، تصریح کرد که با تبادل هیات‌های تجاری می‌توان زمینه آشنایی فعالان اقتصادی از بازارهای دو کشور را تقویت کرد.

برایت کوپمبا، با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه، تصریح کرد که بخش معدن و کشاورزی در کشور زیمبابوه از رشد مناسبی برخوردار است و این حوزه‌ها می‌تواند برای تجار و شرکت‌های ایرانی جذاب باشد.