
سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با حضور در نمایشگاه بینالمللی نمایشگاه نفت و انرژی عمان و در بازدید از پاویون اتاق بازرگانی تهران، به ظرفیتهای موجود برای همکاری مشترک در حوزه بهینهسازی مصرف انرژی میان ایران و عمان اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بازدید از پاویون اتاق بازرگانی تهران در نمایشگاه نفت و انرژی عمان که از 22 تا 25 اردیبهشت در مسقط برپا بود از توانمندیهای بالای بخش خصوصی و ظرفیت همکاری مشترک بین ایران و عمان سخن گفت.
سعید توکلی در گفتوگو با روابط عمومی اتاق تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور اتاق تهران با محوریت کمیسیون انرژی و محیط زیست در این رویداد بینالمللی، اظهار داشت: در گفتو گو با رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران متوجه شدم که در حوزه بهینهسازی و مدیریت مصرف انرژی، ظرفیتهای قابلتوجهی در اتاق بازرگانی تهران وجود دارد که امکان توسعه همکاریها را فراهم میکند.
او با تأکید بر اهمیت ارتقای بهرهوری در مدیریت مصرف انرژی افزود: یکی از بهترین روشها برای حل چالش ناترازی انرژی، اجرای طرحهای بهینهسازی و بهرهوری است که خوشبختانه ظرفیتهای قانونی آن نیز مهیاست.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به اهمیت تجهیزات با راندمان بالا در کاروری انرژی، تصریح کرد: نصب این تجهیزات از مهمترین اقدامات در راستای کاهش مصرف انرژی است و کشور عمان نیز از پتانسیل مناسبی در این زمینه برخوردار است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به عرضه فناوریهای نوین و بهروز در عمان، فعالان اقتصادی ایرانی میتوانند از طریق توسعه ارتباطات تجاری با طرفهای عمانی، نقش مؤثری در بهینهسازی مصرف انرژی ایفا کنند.