قائم‌مقام شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران مطرح کرد

اعلام خسارت بنگاه‌های استان به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

تاریخ 1404/02/26 ساعت 14:51

هومن حاجی‌پور، قائم‌مقام شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، با اشاره به نامه دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اعلام کرد که واحدهای تولید و بازرگانی استان تهران که از حادثه تلخ انفجار بندر شهید رجایی دچار خسارت شده‌اند، با ارائه مستندات این مساله را به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان در اتاق بازرگانی تهران اعلام کنند.

دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تهران از تلاش برای جبران خسارت واحدهای تولید و بازرگانی خبر داده و دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای با اشاره به واقعه ناگوار بندر شهید رجایی که باعث تحمیل خسارت هنگفت به اموال و سرمایه‌های تولیدکنندگان و بازرگانان بخش خصوصی شده است، از آنها خواست این مساله را با مستندات به نهادهای ذی‌ربط از جمله شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران اعلام کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

هومن حاجی‌پور، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، با اعلام این خبر از همه خسارت‌دیدگان دعوت کرد تا مدارک و مستندات و اظهارات خود را به دبیرخانه این شورا مستقر در اتاق بازرگانی تهران اعلام کنند تا به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارسال شود.

حاجی‌پور توضیح داد که فعالان اقتصادی در ادامه کار خود احتمالاً برای دریافت خسارت خود از شرکت‌های بیمه، تمدید ثبت سفارش، رفع تعهد ارزی و سایر فرآیندهای مرتبط با تجارت خارجی دچار چالش خواهند شد و در نتیجه کاگروه تسهیل تصمیم گرفته است که با پیگیری این چالش‌ها را به حداقل رسانده و حذف کند.

او گفت: دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران آماده دریافت مستندات فعالان اقتصادی و اعضای اتاق است که در این حادثه تلخ دچار خسارت شده‌اند.