
قیس محمدعلی یوسف، وزیر تجارت عمان، با حضور در پاویون اتاق بازرگانی تهران در نمایشگاه نفت و انرژی عمان با رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران و سایر اعضای هیات اعزامی اتاق تهران به این نمایشگاه دیدار و بر توسعه همکاریهای دوجانبه تاکید کرد.
در دومین روز از نمایشگاه نفت و انرژی عمان که در مسقط، پایتخت این کشور، برپا شده است، وزیر تجارت این کشور از پاویون اتاق تهران بازدید و با رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران و نمایندگان بخش خصوصی ایران دیدار و گفتوگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، قیس محمدعلی یوسف در بازدید از پاویون اتاق تهران و در جمع نمایندگان شرکتهای ایرانی حاضر در پاویون از نگاه حمایتگرایانه دولت عمان از سرمایهگذاران خارجی به ویژه سرمایهگذاران ایرانی سخن گفت و توضیح داد که دولت عمان تسهیلات متفاوتی از جمله در ارائه زمین، تامین مالی و همچنین تولید مشترک به سرمایهگذاران ارائه میدهد.
او ابراز امیدواری کرد که در سفر قریبالوقوع رئیسجمهور ایران به عمان قراردادهای همکاری متعددی میان دو کشور به امضا برسد و به سرعت به مرحله اجرا برسد.
وزیر تجارت عمان همچنین در نشستی با سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران، که سرپرستی هیات اعزامی به نمایشگاه نفت و انرژی عمان را برعهده دارد نیز درباره زمینههای همکاری میان طرفین گفتوگو کرد.
سعید تاجیک در رایزنی با این مقام دولتی عمان به توانمندیها و ظرفیتهای بالای شرکتهای ایرانی اشاره کرد و خواستار حمایت دولت عمان از سرمایهگذاران خود برای ورود به حوزه انرژی و به طور خاص نفت و گاز و همچنین خدمات فنی و مهندسی شد.
در این ملاقات، دو طرف نسبت به تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط برای همکاریهای بیشتر در آینده نزدیک توافق کردند.


